Wageningen 7.5.2016 - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Wageningen 7.5.2016 - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Wageningen 7.5.2016

Blijf op de hoogte en volg Liana

07 Mei 2016 | Nederland, Wageningen

Capitulatietocht-Vrijheidstocht

Op verzoek van wandelmaatje aanvaarden we de “verre” reis naar het zuiden.
Veendam gaat eerst bij mij aan de koffie en in Wolvega stapt Balk in de auto.
Zeven kwartier later zitten we aan de koffie in Wageningen.
We krijgen een mooie route voorgeschoteld. Monumenten, kunstwerken en gebouwen, maar ook prachtige natuur.
De stad kleurt roze omdat de Giro hier langs flits. Buiten het roze krijgen we hier helaas niets van mee.
Bij de eerste rust treffen we een bekende wandelaar met fototoestel uit Ede. Zijn vrouw krijgt weer een hoop werk met al die foto’s en dat met dit warme weer.
Nadat we de universiteit zijn gepasseerd komen we in Bennekom. We bewonderen de mooie huizen en zijn blij dat hier zoveel bomen staan. Het is behoorlijk warm. Na de soeprust lopen we door het bos naar Renkum. Langs een ommuurde tuin en het voormalige zomerverblijf van Koningin-regentes Emma.
Hierna gaan we omhoog de Wageningse berg op. Het gaat geleidelijk omhoog en het uitzicht wordt steeds mooier. Na de rust lopen we door het Arboretum, met een prachtige kleurenexplosie.
Na de afdaling gaan we de uiterwaarden in. Dat loopt “lekker” die uitgedroogde klei, maar mooi is het hier wel. Veel mensen aan de kant van het water, die zich met van alles en nog wat bezig houden.
Langs de voormalige steenfabriek komen we terug in Wageningen. We krijgen nog een stukje geschiedenis mee en zijn net voor sluitingstijd binnen.
Het was de “lange” reis waard.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema