Zuidlaren 16.7.2016 - Reisverslag uit Zuidlaren, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Zuidlaren 16.7.2016 - Reisverslag uit Zuidlaren, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Zuidlaren 16.7.2016

Blijf op de hoogte en volg Liana

16 Juli 2016 | Nederland, Zuidlaren

OostermoerHunze

Mijn wandelmaatjes willen ook wel weer eens een tocht lopen en we besluiten om het bij 15km te houden.
Er sluiten zich nog 2 Groningers aan en gezamenlijk gaan we op pad.
Er is meer te doen in het dorp van Berend Botje.
De oude auto’s, tractoren en stoommachine “ruiken” al volop.
Wij gaan eerst door het prachtige, rustgevende park van de GGZ instellingen.
Daarna verlaten we het dorp en mogen door een mooi stukje natuur naar de eerste rustgelegenheid.
We hebben wel zin aan koffie, maar eerst zijn de kopjes op en daarna de koffie. Een attente wandelaar springt even bij, hij heeft vast en zeker horeca ervaring. Maar het komt goed en gelaafd trekken we verder. Na ruim een kilometer alweer een rustgelegenheid, maar deze slaan we over.
We komen door Noordlaren en in Midlaren bezoeken we een recreatiepark aan het Zuidlaardermeer voor een toiletbezoek.
We lopen een stukje over het Pieterpad, maar moeten dit al snel verlaten om Zuidlaren weer in te gaan. Hier houden we nog een rust in een versierde woonwijk. Het is namelijk de hele week feest in Zuidlaren. Voor een schappelijke prijs wordt de cafeïne behoefte weer bevredigd.
We lopen over het landgoed, door een mooi bos.
Bijna bij het eind treffen we een paar wandelaars die de voetjes in Ierland hebben laten “werken”. Daar moeten we natuurlijk meer van weten.
Uiteindelijk komen we toch bij de finish aan, waar de anderen staan te wachten en we nog meer bekenden treffen.
Naar het afmelden, doen we nog een rondje over de markt en dan is het tijd om afscheid te nemen.
Thuis moet de tas gepakt worden en morgen gaat het zuidwaarts voor een wandelfeestje.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema