Munnekeburen 17.9.2016 - Reisverslag uit Munnekeburen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Munnekeburen 17.9.2016 - Reisverslag uit Munnekeburen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Munnekeburen 17.9.2016

Blijf op de hoogte en volg Liana

17 September 2016 | Nederland, Munnekeburen

Flal Voorlooptocht Grote Veenpolder 22.10.2016

Aangezien ik nu deel uit maak van het bestuur mag ik ook tochten voorlopen.
We zijn voor de kantinemevrouw in Munnekeburen, maar gelukkig laat ze niet lang op zich wachten en verwend ons met koffie en thee.
Hierna splitsen we ons op is 2 groepen. Wij nemen het gedeelte van de 25 km vanaf de eerste rust en de anderen doen het eerste gedeelte van de 40km.
Het is heerlijk weer om te wandelen en de route, is op een paar kleinigheidjes na, prima in orde. Het wordt een afwisselende route, door de prachtige “wetlands” van Weststellingwerf. We bekijken de 2de rust, maar die is gesloten. We lopen rustig door en worden ingehaald door de kleinzoon van de uitzetters. Hij zal zijn moeder waarschuwen dat er koffiedrinkers aankomen. Zo krijgen we toch onze rust en koffie met cake. Als we de witte duiven en de nieuwe mountainbike bewonderd hebben lopen we het laatste stukje. Hier wordt de route door de uitzetster wat aangepast, want het niet ver om en het is een mooier stukje.
Als we bijna bij de startplaats terug zijn, komen de mannen van de andere kant aangelopen.
Mooi dan kunnen we met elkaar koffiedrinken en e.e.a. bespreken. De routecontrole is nu klaar.
Omdat niemand de volledige route gelopen heeft besluiten we om de rest ook nog te lopen. Zo telt hij mee voor de Flal-kilometers. Wij moeten dan nog 8 kilometer en de anderen nog 19. Helaas moet ons maatje afhaken vanwege heupproblemen en samen met een maatje uit de andere groep gaan zij naar huis.
Met zijn tweeën gaan wij op pad door een mooi stukje natuur. Hier ben ik vaak langs gereden, maar nu weet ik ook hoe mooi het hier is.
Uitzetster heeft hier in de buurt gewoond, dus we treffen nogal wat bekenden. Tja, dan moet er even bijgekletst worden. Leuk om met “vreemden”te praten. Als we terugkomen bij het sportveld is de kantine gesloten. Dus een eindrust zit er niet in. Geeft niet het was weer een prima zaterdag.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema