Veenhuizen 7.10.2016 - Reisverslag uit Veenhuizen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Veenhuizen 7.10.2016 - Reisverslag uit Veenhuizen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Veenhuizen 7.10.2016

Blijf op de hoogte en volg Liana

07 Oktober 2016 | Nederland, Veenhuizen

Duistere Zwerftocht

Samen met een loge op pad om deze tocht te lopen.
Naast een paar bekenden zijn er bijna 300 deelnemers.
Om 19.30 zijn we present. We beginnen met een muzikale warming up. Daarna nemen we nog een kopje koffie, want we zitten in startgroep 3. Voordat we weg mogen komen we met de nodige versieringen op de foto.
Dan gaan we het donker in. De eerste stop is de elektriciteitscentrale, die niet open is, maar we kunnen wel leren breien.
De volgende passage is door Proper en Rein. Er gaat een stukje zeep en wat ansichtkaarten mee. Bij het aansluitende cadeauwinkeltje worden we getrakteerd op warme, kruidige appelsap en de heerlijk geurende wafel smaakt ook prima. Langs het kanaal gaan we achter het sportveld langs. Een smal paadje en we komen in de werkschuur van Natuurmonumenten. Hier is een hoorspel, waaraan we een lawaaiige bijdrage mogen leveren. Onder het genot van een lolly, voor de liefhebbers, kunnen de bierliefhebbers bij de volgende post aan hun trekken komen bij Maallust. Gevolgd door een bezoekje aan Kaaslust. Gaan we door een bosje met leuke spreuken. We steken de Kolonievaart over en gaan dan het echte bos in. Terug bij het kanaal staat een verhalen vertelster. Er ligt ook een cache in de buurt, maar het is lastig zoeken in het donker. Dan maar naar het zwembad voor soep, muziek en een sanitaire stop. Na een paar danspassen gaan we naar de Koepelkerk. Hier moeten we even wachten, want er mogen maar 20 personen tegelijk naar binnen. Wel vreemd, want er kunnen veel meer mensen in. Het blijkt dat we op de grond moeten liggen om een kort filmpje te zien, dat in de koepel wordt afgespeeld.
Weer een stukje bos en we komen bij de oude tennisbaan. Hier staat weer een verteller over een stukje ongeregeld in Veenhuizen.
Terug door het bos, staat aan het eind de boevenbus te wachten. We stappen in en we worden een stukje verderop vrijgelaten.
Langs het elektriciteitshuisje. Hier moeten we met 4 personen op een soort skiplank. Het is even oefenen, maar daarna bereiken we het Heuveltje.
Langs de gevangenis Esserheem komen we bij de Tuinen van Weldadigheid. In de kas staat een zangeres prachtig te zingen. Hier blijven nogal een tijdje hangen. Het is inmiddels bijna middernacht als we de laatste kilometer lopen en arriveren op de after party. Hier zijn de bandjes die bij het zwembad en Maallust speelden weer actief. We genieten nog een beetje na en gaan toch maar naar huis. Morgen is het weer vroeg dag.