Akkrum 24.12.2016 - Reisverslag uit Akkrum, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Akkrum 24.12.2016 - Reisverslag uit Akkrum, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Akkrum 24.12.2016

Blijf op de hoogte en volg Liana

24 December 2016 | Nederland, Akkrum

Flal Kromme Knilles Wandeltocht

Nadat de boel uitgestald is, kan er gesocialized worden. De zaal stroomt langzamerhand vol.
Nadat de meute is losgelaten, wachten wij nog op een wandelaarster. Er wordt gebeld, maar geen gehoor. Nou ja, dan gaan we maar op pad.
We krijgen een rondleiding door Akkrum. Leuk, zo zien we eens wat meer dan de doorgaande weg. Daarna gaan we langs de Boarn richting Aldeboarn. Niet rechtstreeks, maar over een stuk Jabikspaad.
Dan krijg ik een telefoontje over onze niet verschenen wandelaarster. Helaas is ze in het ziekenhuis opgenomen. Door Jan de Wind is de verbinding slecht en we zullen later de details horen.
We gaan bij het Fryske Hynder aan de koffie met speciale “koffiemelk”. Dan terug langs de Boarn, waarbij we het huis van een beroemde schaatser passeren.
Het Friese land toont zich in alle weidsheid. Een mooi gezicht, jammer dat de zon het laat afweten.
Bij de wagenrust trekt een borstel de bijzondere aandacht en ontlokt diverse opmerkingen. De details laten we maar achterwege.
Langs het Prinses Margriet Kanaal gaan we. Ditmaal niet onder het aquaduct door, maar ernaast.
Het Prinses Margriet Kanaal wordt verwisseld voor de Kromme Kniilles, die zijn naam eer aandoet.
Al slingerend komen we terug in Akkrum.
Hier krijgen we een update over de zieke wandelaarster, die moet helaas in de rust.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema