Wijnjewoude 14.1.2017 - Reisverslag uit Wijnjewoude, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Wijnjewoude 14.1.2017 - Reisverslag uit Wijnjewoude, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Wijnjewoude 14.1.2017

Blijf op de hoogte en volg Liana

14 Januari 2017 | Nederland, Wijnjewoude

Voorlopen FLAL Stripe Wandeltocht.

Vandaag is het de taak om een tocht voor te lopen. Op zich wel mooi, maar de wandelmaatjes zijn elders. Gelukkig zijn er ook een paar hier.
We splitsen ons op in 3 groepjes en wij mogen met 3 op pad voor de 25km.
Het heeft onlangs nogal gesneeuwd en geregend. Dat is goed te merken aan de ondergrond. Plus dat er nog eens gewerkt is in het bos met zwaar materieel en het wordt een dus een “zachte-voor-voetjes-tocht”.
Het is wel een mooie route. In het begin zwerven we door de bossen rond de Stripe en De Slotplaats.
We zwerven ook een keer verkeerd, maar na wat heen en weer gebel komt het goed. We zijn blij als we aan de koffie kunnen bij de eerste rust.
De 2 pijlers die bij mij zijn gaan op 4 februari een stuk afsnijden om ook het laatste gedeelte van de route te bepijlen. Dat zou vandaag ook kunnen, maar we besluiten om door te lopen.
Op het Mandefjild worden we ingehaald door de 50km pijlers. Zij hebben eerst een rondje van 10km gemaakt en zitten nu even bij ons op de route. De 40km pijlers zijn al lang voor ons uit. Er moet nog wat geregeld worden met een rustpost. Tja, soms komt er een kinkje in de kabel.
Wij eten staandeweg ons broodje op en gaan dan verder. We komen vlak langs Dundelle en besluiten om hier de rust in te halen. Net op tijd, want het komt met bakken uit de hemel.
Na de rust is het nog een klein uurtje wandelen. Nog een korte pittige bui, een hink-stap-sprongpad, dat niet in de route wordt opgenomen en we zijn weer terug bij De Stripe. Even later komen de 40km pijlers ook binnen. De kink in de kabel met de rust is opgelost en de 25km krijgt 3 rusten.
Hopelijk is het 4 februari iets beter weer.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema