Drachten 25 februari 2017 - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Drachten 25 februari 2017 - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Drachten 25 februari 2017

Blijf op de hoogte en volg Liana

25 Februari 2017 | Nederland, Drachten

WSV-WIK Goede Doelentocht

Als ik bij het congrescentrum arriveer, stuiven de eerste wandelaars al weg.
Op de parkeerplaats tref ik een Walker uit Noord Holland. Gezellig om elkaar weer eens te treffen. De groep Jifke staat op het punt om te vertrekken en wij gaan snel inschrijven. We gaan vandaag met de Sjeik op pad, een kleine W4Walkersmeeting.
We gaan onder de A7 door en door een weiland. Ondertussen begint het te druppen. Via sluippaadjes komen we op het Selmien en lopen door naar het theehuis. Het regent nog steeds, niet hard, maar de jas en broek zijn redelijk nat.
De grote meute is al weg, dus we vinden een zitplaatsje. Na de rust is er een routewijziging. We steken wederom de A7 over en lopen over het industrieterrein. Iets minder met dit weer, maar kletsende weg zijn we zo bij de rust in een MFC. Hier tref ik een paar wandelmaatjes die de 15km doen, ze zijn niet afgeschrikt door de regen.
Na een soepje gaat het voor de laatste etappe. Door Drachten, maar toch leuke paadjes achter woonwijken, langs het klooster en door parken. Het is inmiddels weer droog en Jan de Wind heeft de kleding weer droog geblazen. We genieten nog even van de napauze en gaan dan tevreden naar huis.
Wie ook tevreden is, is de vertegenwoordigster van de Zonnebloem, die mag ruim € 3300, - besteden aan een uitje naar de Keukenhof.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema