Assen 1.4.2017 - Reisverslag uit Assen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Assen 1.4.2017 - Reisverslag uit Assen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Assen 1.4.2017

Blijf op de hoogte en volg Liana

01 April 2017 | Nederland, Assen

Wandeltocht Eendracht

We zijn er al op tijd, want ik moet nog het e.e.a. afgeven aan wandelaars die meer kilometers gaan maken vandaag.
We gaan eendrachtig met gevieren op pad om 15km te gaan wandelen. We worden direct het Asserbos ingestuurd. Een mooi stukje stad, middenin de stad. We steken de Europaweg over en gaan over het spoor. Door landelijk gebied komen we bij Nienhoes en daar hebben we de eerste rust. Binnen brand de kachel en we vluchten naar buiten, het is terrasweer. De jassen hebben we niet meegenomen, een goede beslissing.
Verder gaat het naar Schieven en Deurze. Hier nestelen de ooievaars hoog op de paal. Ze hebben weinig belangstelling voor de wandelaars.
Via het Amelterbosch komen we aan de oostkant Assen weer binnen. We slingeren achter het nieuwe station langs en dan komen we weer in het Asserbos.
De scouting is druk met spelletjes, maar het laatste bankje wordt niet overgeslagen.
Terug bij het wielerhonk worden we hoogstpersoonlijk welkom geheten door de voorzitster van De Eendracht. Zij en de andere vrijwilligers hebben ons weer een mooie wandelzaterdag bezorgd.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema