Noordwolde 10.5.2017 - Reisverslag uit Noordwolde, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Noordwolde 10.5.2017 - Reisverslag uit Noordwolde, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Noordwolde 10.5.2017

Blijf op de hoogte en volg Liana

10 Mei 2017 | Nederland, Noordwolde

Voorlopen FLAL Koloniewandeltocht

Tine heeft deze tocht een aantal jaren geleden al uitgezet, maar door omstandigheden kon hij toen niet doorgaan. Nu staat hij wel bij de FLAL op het programma en wel op 9.2.2019.
We starten bij de sporthal in Noordwolde. Het plan is om vandaag de 40km tocht te gaan lopen, wat helaas niet gaat lukken. Het blijft bij 30/35km.
Het eerste stuk gaat prima, hoewel er in het bos volop is/wordt gewerkt, komen we na 2 uur wandelen bij de eerste rust. We zijn te vroeg, ze gaan pas om 12.00 uur open. Geen probleem, het terras slaan we niet over en de tassen komen los.
Verder gaat het, voor mij richting huiswaarts, naar het Doldersummerveld. De schaapskooi is open en daar is een toilet (hadden we even eerder moeten weten), ook kun je daar koffie kopen (zelfbediening). Na het goede genoten te hebben gaan we een kijkje nemen bij het oorlogsmonument.
Tine wil de route wat aanpassen, dus we beginnen te zwerven. Na wat omzwervingen belanden we om 2 uur op een bankje, vlak bij de 2de rust. We hebben nu wel in de gaten dat de 40km vandaag niet haalbaar is, bovendien mist er bladzijde van de route.
We besluiten dat we in juni hier nog wat gaan omzwerven om de route definitief vast te leggen en dan met werkende gps apparatuur. Ook besluiten we rechtstreeks terug te lopen naar Noordwolde, waar we tegen vieren weer bij de auto zijn.
De koffie in de thermoskan, die in de auto staat is nog te drinken. Daarna vertrekken we huiswaarts, nagenietend van wat straks een mooie FLAL tocht gaat worden.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema

• 11 Mei 2017 - 08:25

Henny:

Leuk verslag Liana hoop dat ik in die tijd kan meelopen