Clarapelgrimspad 2.7.2021 Traject XVII - Reisverslag uit Amerongen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Clarapelgrimspad 2.7.2021 Traject XVII - Reisverslag uit Amerongen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Clarapelgrimspad 2.7.2021 Traject XVII

Blijf op de hoogte en volg Liana

02 Juli 2021 | Nederland, Amerongen

Amerongen/Tiel

Het openbaar vervoer wordt deze dagen goed gebruikt. Eerst met de bus naar Amerongen en even later met de veerpont. Wandelend over de dijk is het genieten. Het is niet druk en er zijn genoeg bankjes. Toch geef ik de voorkeur aan de Theetuin Aan de Limes. Wat een gouden plekje. De eigenaresse is erg enthousiast als ze hoort dat van het Clarapad en schrijft direct e.e.a. op. Ik krijg koffie van haar en bestel er direct maar iets, eigengemaakt lekkers bij.
Ik Maurik kan ik een blik werpen in de Sint Maartenskerk. Ik voel aan de deur en hij gaat open. Er is iemand aan het werk en ik mag een kijkje nemen. In de Onze-Lieve-Vrouwe ter Hemelopneming kerk ontdekt ik een kleine Mariakapel. Er wordt een lichtje opgestoken voor een ieder die dat nodig heeft.
Even verder bij PostNL haal ik weer een stempel. Dan gaat het verder langs een riviertje en even later tussen de weilanden door. Heerlijk rustig, alleen met je eigen gedachten en wat mierregen. Daarna is het tijd voor de realiteit van lawaai en langs suizende auto’s. Ik benijd ze niet, ze zijn gehaast op weg en ik heb de tijd aan mezelf. Een picknickbank bij een fruitteler lokt mij voor mijn lunch. Geocachers zijn op zoek en vinden hun cache. Ik loop door het dorpje Zoelen en even later ben ik al in Tiel. Bij een benzinestation mag ik gebruik maken van het toilet en met een ijsje vervolg ik mijn weg verder de stad in. Bij de Dominicuskerk is ook een Mariakapel en wederom wordt er een kaarsje opgestoken.
Ik loop nog even naar de veerpont en zie dat ik daar morgen niet met de auto over kan. Vanavond uitdokteren hoe ik het logistiek ga doen, want openbaar vervoer is niet voorhanden. In het Flipje Tielmuseum kan ik nog een stempel scoren en dan gaat het trein/bus/trein terug naar Veenendaal.

https://photos.app.goo.gl/qNCkaW8vyFJ7n3uZ6

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amerongen

Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 394193

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: