Clarapelgrimspad 3.7.2021 Traject XVIII - Reisverslag uit Tiel, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Clarapelgrimspad 3.7.2021 Traject XVIII - Reisverslag uit Tiel, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Clarapelgrimspad 3.7.2021 Traject XVIII

Blijf op de hoogte en volg Liana

06 Juli 2021 | Nederland, Tiel

Tiel/Megen

Logistiek is het vandaag een lastige dag. Na anderhalf uur reizen, staat mijn fiets in Megen en de auto in Wamel.
Bij Het Veerhuis wacht ik op mijn wandelmaatje voor vandaag. We kennen elkaar niet, maar dat zal wel goed komen. We gaan eerst een bakje doen en dan gaat het de dijk op. Het is kilometers lang genieten met het uitzicht op de Waal. In Boven-Leeuwen gaan we naar beneden naar de Willibrordus kerk, die helaas niet open is. We vinden een kleine openlucht Maria “kapel” in de tuin bij de kerk, tijd voor een pauze. Later mogen we bij een oud schoolgebouw naar het toilet. Tussen de weilanden door, maakt het windje de temperatuur heel aangenaam. Prachtige bankjes nodigen uit om even te gaan zitten. Een rustig weggetje, een fietspad en dan is er alweer een bankje, dat ons uitnodigt. We spreken 2 vakantiefietsers en maken reclame voor het Clarapad. Bij Blauwe Sluis zit deze etappe erop, maar hier is geen openbaar vervoer en de fiets staat aan de andere kant van de rivier. We lopen over fietspad naar Maasbommel, met aan onze linkerhand de Maas. Dat meer mensen deze omgeving waarderen blijkt uit de vele recreatiemogelijkheden. Bij Restaurant De Pont nemen we een laatste versnapering en dan wordt de Maas overgestoken. Het is pontjes dag en voor een prikkie zijn we aan de overkant. We lopen rechtstreeks naar het klooster en bellen aan. We worden begroet, maar de zusters hebben het erg druk met de voorbereidingen voor morgen.
Ik pak de fiets om terug te gaan naar Wamel. Er zijn een paar regendruppels, maar aan de andere kant van de Maas is het droog.