Clarapelgrimspad 4.7.2021 Traject XIX - Reisverslag uit Megen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Clarapelgrimspad 4.7.2021 Traject XIX - Reisverslag uit Megen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Clarapelgrimspad 4.7.2021 Traject XIX

Blijf op de hoogte en volg Liana

04 Juli 2021 | Nederland, Megen

Rondje Megen en Jubileumviering Zusters Clarissen 550 jaar gemeenschap en 300 jaar in Megen.

Daar het gisteren vanwege de tijd niet meer lukte om naar de Mariakapel te lopen, ga ik dat deze morgen doen. Over de dijk loop ik de route tegengesteld. Na een half uurtje bereik ik de Kapel. Hierna ga ik rechtstreeks terug naar Megen, want alweer dringt de tijd. Bij de auto verwissel ik de wandelkleren voor een zondag jurkje.
Bij de kerk al een aantal bekenden. In de mis gaat de Bisschop De Korte van ‘‘s-Hertogenbosch voor.
Na afloop worden wij allemaal naar voren geroepen en daarna gaan we naar het klooster. In de prachtige tuin zijn er een aantal speeches en genieten we van de koffie met lekkers.
We bekijken de tentoonstelling in het klooster. Tot onze verrassing staat er een reliefstempel. Wij kunnen het niet laten om onze wandelboekjes van dit mooie exemplaar te voorzien. Ik biecht mijn zonde later wel op bij de abdis, berouw heb ik niet, maar krijg ik krijg wel ‘absolutie” en hoef geen genoegdoening te doen.
De dag wordt afgesloten met een maaltijd en dan is het tijd om huiswaarts te gaan.

https://photos.app.goo.gl/TfN2R3TjnQNMThwj6

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Megen

Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 1321
Totaal aantal bezoekers 394165

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: