Sint Thomas kuiertocht 30.12.2011 - Reisverslag uit Nieuwehorne, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Sint Thomas kuiertocht 30.12.2011 - Reisverslag uit Nieuwehorne, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Sint Thomas kuiertocht 30.12.2011

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

30 December 2011 | Nederland, Nieuwehorne

Voor de vakantiegangers en overige vrije lui vandaag, op vrijdag, deze tocht.

Helaas was de verste afstand maar 15km en met dit prachtige weer wil je eigenlijk zoveel mogelijk buiten zijn.
In het dorpshuis kijk ik om de hoek van het café en zie dat Elly ook aanwezig is.
Na een bakje gaan we samen op pad.

Het verzoek om een oude trekker te helpen repareren wordt door ons natuurlijk afgeslagen. Dat is mannenwerk en wij willen lopen.

Na een tijdje komen we bij onze eerste stempelpost het “Beekpronkje” een informatiecentrum van het Fryske Gea. Een paar mannen in leren jassen op een “buikschuiver” en een solex proberen ons te verleiden tot een omleiding. Jammer heren, maar we hebben bij het begin van de tocht ook al een verzoek van jullie afgeslagen. Volgende keer eerst scheren.

We blubberen via de Ketlijker Heide naar Bontebok. Hier zien we onze Fryske topfotograaf, zonder hondjes, aan het werk aan de kant van de vaart.
Gezamenlijk lopen we door naar de oliebollenkraam.

Op een zeer blubberig bospad dat sommigen met behulp stokken trotseren, treffen we 3 generaties lopers (11steden en 4-daagse).
De topfotograaf geeft onderweg nog een gratis workshop en de galarie laten we links liggen.
Onder het genot van een bekertje poeiermolke genieten we volop van de wedstrijd Sint Thomasluiden. Volgens mij waagt geen geest zich hier meer in de buurt.

Het is nu echt druk met wandelaars, alle afstanden lopen samen.
Er wordt nog een blik geworpen op een monument, lakenvelders en Sonja. Dan zit het er al weer op.
Bij het afmelden, raken we onze topfotograaf kwijt en kunnen we geen afscheid nemen.
Nou ja, morgen zien we hem wel weer bij de Sylvesterloop in Poppenwier.
Elly en ik zitten nog een tijdje na en voorzien een vrouw van informatie over Santiago.
Zaterdag 29 december 2012 staat deze prachtige afwisselende tocht weer op het programma, maar dan voor 25km.

De stichting ALS mag zich verheugen op een bijdrage van €2600,- en wij met de foto's van www.troch-rinnen.nl