Snertwandeltocht 7.1.2012 - Reisverslag uit Rottevalle, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Snertwandeltocht 7.1.2012 - Reisverslag uit Rottevalle, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Snertwandeltocht 7.1.2012

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

07 Januari 2012 | Nederland, Rottevalle

Geen Rutten vandaag, maar Rottevalle. Dit is veel dichterbij en zo zijn er meer bekende wandelaars om die reden hierheen gekomen.
Bovendien zijn de tochten van de WIK altijd prima voor elkaar.

De tochtnaam past vandaag wel bij het weer. Fijne stuifregen vergezelt ons op het begin van de tocht. Door het mooie coulisselandschap wandelen we via Harkema naar Surhuisterveen voor de eerste pauze.

De landerijen zijn nat, de sloten overstroomd en af een toe is er een fiets/zwempad. Echt last van het water hebben we niet en er hoeft niet veel geblubberd te worden.

Het is zaterdag maar toch gaan we naar de kerk “Jezus leeft”, onze tweede rust. Geen miswijn deze keer , maar koffie en thee. Ach, het is ook nog te vroeg voor wijn en we moeten nog 8km.

We brengen nog een aantal wandelaars op het rechte spoor en gaan dan door Rottevalle op naar de finish.
De eerste wandelaars rijden al weer naar huis.

In het mooie paviljoen De Leyen treffen we nog een bekende wandelfamilie en een kop snert gaat er altijd in.

Mooi op tijd zijn we weer thuis, waar de maaltijd al voorbereid is.
3x raden wat we vanavond eten.

Foto's : www.bpol.nl