21e Bellingerwoldetocht 20.8.2011 - Reisverslag uit Bellingwolde, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu 21e Bellingerwoldetocht 20.8.2011 - Reisverslag uit Bellingwolde, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

21e Bellingerwoldetocht 20.8.2011

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

20 Augustus 2011 | Nederland, Bellingwolde

Vanmorgen vroeg uit de veren, want het is toch nog wel een eindje rijden.
Desiree kon vandaag helaas niet, maar Elly belde en vond het eigenlijk ook te ver, dus die heb ik opgepikt in Drachten.
Na een uur rijden arriveerde wij mooi op tijd voor de koffie in Bellingwolde.
Het duurde maar even of er voegden zich nog 3 wandelaars bij ons waar ik ook mee afgesproken had.
De tocht was goed gepijld en voerde ons voornamelijk door de landerijen van het weidse akkerland.
Afwisselend over fietspaden, dan weer over zandwegen of graspaden. Een enkele weg was er helaas ook bij.
( de landbouwvoertuigen zijn gigantisch groot ).
Er was in rustpauze in een Gasthoff in Duitsland, maar er waren gelukkig ook wagenrusten.
Jammer genoeg sloegen we voor Bourtange linksaf, over wel een heel mooi pad, maar ik had ook graag weer eens door het dorpje gelopen.
We hebben ons weer kostelijk vermaakt en er is wat afgekletst ( niet door mij :) ).
Na afloop werd het dorpshuis met het leuke terras ook een tijdje bezocht en vervolgens de “lange” reis weer naar huis.
Het was natuurlijk prachtig wandelweer en de voetjes hielden zich goed. De teen was bij thuiskomst een beetje dik (overblijfsel van de 4Daagse), maar de 40km nachtmars van Wouterswoude volgende week moet wel lukken.