Rondje Oldeberkoop - Reisverslag uit Oldeberkoop, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Rondje Oldeberkoop - Reisverslag uit Oldeberkoop, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Rondje Oldeberkoop

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

04 Juli 2012 | Nederland, Oldeberkoop

Vandaag maar eens langs de Tjonger.
We hebben een flinke wind tegen en bankjes staan alleen op het eerste stuk.
Zelfs bij de sluis aan de Albedalaan is geen zitmogelijkheid.
Helaas loopt het fietspad niet helemaal langs het water en moeten we een stukje door de Tjongervallei.
Eindelijk kunnen we bij Oldeberkoop over de brug en hebben we alleen maar zijwind.
In Oldeberkoop is op woensdagmiddag bijna alles dicht. Zeer nostalgisch, maar ze hebben groot gelijk.
Hotel Lunia is wel open, dus daar maar heen om een kopje thee.
Verse muntthee, maar de munt is hier ook gedevalueerd. De prijs echter niet. De honing is schijnbaar alleen op verzoek. Nou ja soms zit het mee en soms zit het tegen.
We gaan verder en komen langs het Koepelbos. Stom, stom helemaal vergeten dat die er ook nog is.
We gaan terug langs de Linde en bekijken de Bekhofschans. Een prachtig stukje Ooststellingwerf.
Via Nijeberkoop gaat het met de wind in de rug naar Makkinga. Ook hier is de ijssalon helaas dicht. Na ruim 30km zijn we weer in Oosterwolde.