Harkema 3.11.2012 - Reisverslag uit Harkema, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Harkema 3.11.2012 - Reisverslag uit Harkema, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Harkema 3.11.2012

Blijf op de hoogte en volg Liana

03 November 2012 | Nederland, Harkema

Vandaag de 2de Flaltocht van dit winterseizoen.
We gaan naar de Harrekieten.
Ik ben thuis vergeten te kijken waar de startlocatie is en het boekje met landelijk wandelprogramma biedt ook geen uitkomst. Wel de goed herkenbare wandelaars bij de plattegrond aan het begin van Harkema. We zijn dan ook zo ter plaatse.
Het is al druk en de 40km wandelaars staan al (veel te vroeg) in de startblokken.
Wij kunnen binnen nog een plaatsje vinden en doen nog een bakje. Als de grote meute weg is gaan we keurig op tijd op pad.
We lopen via Surhuisterveen en na 8km is het al weer tijd voor een bakje en de trochrinners treffen elkaar hier in Opende.
We gaan verder; o.a. door een heideveld, met schotse Hooglanders op nog geen 2 meter afstand. Wel achter een hek, maar nog worden ze door sommigen over het hoofd gezien. Tja.
Bij Café Bos willen we graag soep. Helaas gulzige wandelaars waren ons voor.
Dan maar even naar de speeltuin van Strandheem. Het zwemwater laten we voor wat het is.
In Houtingehage doen we nieuwe soeppoging, helaas het zit ons vandaag niet mee.
Wel is er een heuglijk feit te vieren. Een trochrinner fluistert mij in, dat hij vandaag bij de derde rust precies 25000 km in zijn wandelboekje kan schrijven. Dit kan natuurlijk niet geheim blijven en moet gevierd worden. Wat we dan ook doen.
Als we voor de laatste kilometers gaan, komen de weersvoorspellingen uit. Het begint te regenen. Niet al te hard, maar de groep raakt hierdoor wel wat uit elkaar.
Terug op de startlocatie wordt de jubilaris beloond met een Flalspeldje.
Sommigen krijgen dan eindelijk soep, al vallen de gehaktballen er ook goed in.
We nemen afscheid van de wandelaars en gaan met een voldaan gevoel huiswaarts (en een beetje spierpijn).
Flal bedankt voor deze leuke tocht.