Norg 23.3.2013 - Reisverslag uit Beetsterzwaag, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Norg 23.3.2013 - Reisverslag uit Beetsterzwaag, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Norg 23.3.2013

Blijf op de hoogte en volg Liana

23 Maart 2013 | Nederland, Beetsterzwaag

5de Noordenveldtocht

Mooi op tijd zijn we deze ochtend in Norg. Desiree gaat vandaag voor de 20, om haar onderdaan wat te sparen en ik ga voor de 30, want de 11-stedenkuiertocht komt ook al in zicht.
Ik heb stille hoop dat de 30-ers wat eerder weg mogen, maar helaas.
Buiten loopt de kudde als makke schapen de verkeerde kant op.
Loop ik eerst achteraan, nu ben ik 1 van de eersten. Een hele belevenis.
Ik besluit de gang er in te zetten, zodat Desiree niet te lang hoeft te wachten.
Vandaag is Siberisch weer in aantocht volgens de geleerden. Dat betekend dat er ook Siberisch gekleed is.
Nou, als dit Siberië voorstelt. Hoewel het wel de koudste 23 maart sinds 1916 is.
In het bos kan de “bontmuts” al snel af. Hij komt alleen nog een keer op tussen de kale velden. Het waait zo hard, dat ik een kleine zandtornado in het veld zie. Helaas is het fototoestel te laat.
Ik kan “aansluiten” bij een paar wandelaars die een leuk tempo hebben. Hierdoor komt er niet veel van foto’s nemen, maar ik heb al een paar fotografen gespot.
Ik zie een Chinese rugtas, maar die blijkt in Japan of Korea te zijn gekocht. De eigenaar is een echte globetrotter, op de vraag waar hij niet geweest is blijft hij het antwoord schuldig.
Dan zijn we al bij de pauze en aangezien ik in de voorste gelederen loop, is de koffie zo besteld. De meute erna is minder gelukkig en moet in de rij.
De globetrotter en zijn maten staan al na 10 minuten op, dit is mij te snel en maak er 15 minuten van. Ik deel de tafel met walker Peter, maar als die nog wat vocht kwijt moet raak ik hem kwijt. Niet voor lang en de verdere tocht zullen samen optrekken.
Ik denk Desiree in de verte nog te zien, maar dit blijkt later niet zo te zijn.
Op gaat het weer en kletsende weg zijn we zo weer bij de startlocatie.
Ook hier een korte pauze en dan het laatste rondje. Een mooi, maar pittig, stukje zo tegen de wind in. Het kletsen is even wat minder.
Het laatste stuk is Jan de Wind onze vriend en blaast ons zo Norg weer in.
Desiree is uiteraard al binnen en bij de derde pauze is het, onder het genot van een versnapering, fijn bijkomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Beetsterzwaag

Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 394798

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: