Assen 6.4.2013 - Reisverslag uit Assen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Assen 6.4.2013 - Reisverslag uit Assen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Assen 6.4.2013

Blijf op de hoogte en volg Liana

06 April 2013 | Nederland, Assen

Eendracht Wandeltocht

Vandaag gaan we naar de buren van de Bonte Wever, het Wielerhome. Dit zal vandaag als onze start- en finishplaats fungeren.
We komen op tijd voor de koffie. De 40-ers mogen al op pad, dat geeft wat ruimte.
Als wij weg gaan zijn er ook al veel 25-ers op pad.
Deze keer gaan we zuidwaarts. Door woonwijken onder de A28 door, komen we langs Baggelhuizen. Het is mooi weer maar nog te koud voor waterrecreatie.
Slingerend door het bos zijn we na 8 km in Bovensmilde bij café De Bridge. Zou een Drentse benaming (Brögge) niet mooier zijn dan een Engelse. Verder is het daar prima vertoeven.
We lopen vandaag met de familie Gort 3x pap en 1x kleindochter. De andere Trochrinners zijn elders in den lande hun benen aan het strekken.
Na de pauze lopen we door het open velden, afwisselend zand en asfalt. Veel shoarma in de weilanden, nog een paar prachtige bieflapjes en ze zijn zelfs al aan het bollenpoten.
Onze rust is op een natuurkampeerterrein Thyencamp in Hooghalen, waar ze lekkere bouillon hebben voor een heel schappelijke prijs. We mogen er zelfs een koekje bij nemen. Maar het mooiste is; we zitten buiten op het terras in de zon (met een beetje wind).
De laatste 10 km is er geen rust meer, dat wordt dus een Deesbank zoeken. Maar eerst gaan we zandhappen op een hele mooi stuk van de route. Als we het asfalt weer betreden zijn we bij de TT baan. De Gorts ontdekken nog vleermuizenschuilplaats, maar die beesten liggen natuurlijk te slapen, die hebben geen belang bij wandelaars.
Dan ontdekken we ook een plaats om even te rusten. Een grote stapel vangrails en er stoppen meer wandelaars. Het wordt nog een gezellige boel en dan is het tijd voor de laatste 3 kilometer. De groep is dan al aardig uiteen gevallen, maar wat geeft het er zijn nog genoeg wandelaars onderweg. We halen nog een groep in die onder begeleiding loopt en ze zijn zeer trots op hun prestatie.
We genieten nog na in het Wielerhome en gaan dan met rood verbrande konen naar huis.