Alblasserdam 14 december 2013 - Reisverslag uit Alblasserdam, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Alblasserdam 14 december 2013 - Reisverslag uit Alblasserdam, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Alblasserdam 14 december 2013

Blijf op de hoogte en volg Liana

14 December 2013 | Nederland, Alblasserdam

Winterserie Wandeltocht

Vandaag eens niet in het hoge Noorden, maar in het verre Westen de wandelschoenen aangetrokken.
Op familiebezoek in een grote havenstad wordt er niet uitgeslapen, maar een tochtje in de buurt bezocht.
Ik kan er met de waterbus komen. Hier heb ik nog nooit ingezeten dus krijg ik er een sightseeing bij. Ik moet een paar kilometer van de bus naar de start lopen en terug natuurlijk ook weer, daarom houd ik het bij 15km die aangeboden wordt. Zo ben ik op tijd terug voor het feestje.
De 25km wandelaars kom ik vlak bij de start al tegen. Mijn Friese broekzak valt wel op en er wordt gevraagd of ik het hele eind ben komen lopen (was het maar waar). Na een bakje en een praatje ga ik op pad. We lopen over een mooie polderdijk, met soms mooie en schattige huisjes. Er is echter een nadeel, automobilisten vinden dat ook en er rijden dan ook nogal wat auto’s hier. Het zal wel een sluiproute zijn en daarbij is het in het Westen altijd drukker dan bij ons.
Na Oud-Alblas is het grootste leed geleden, nog een stukje weg en dan gaat het over fietspaden. Aan de ene kant prachtige vergezichten over het polderland en aan de andere kant wuivend riet langs het water. Als dit een Flal-tocht was geweest waren we vast dwars door de landerijen gegaan. Nu blijven de nieuwe wandelschoen keurig schoon.
De zon laat zich af en toe zien, maar heeft geen zin om vandaag uitbundig te zijn. Toch is het goed wandelweer, want de jas kan uit. Halverwege is er een eigen rustpost, met een bakje of soepje en de gevulde kerstkoek is gratis. Ook hier geeft mijn broekzak weer aanleiding tot gesprek.
De molens van Kinderdijk. Ik heb ze al in de verte gezien en gelukkig komen we er in de buurt. Mooi om te zien.
Daarna gaat het Alblasserdam in. Een woonwijk, een park en dan de dijk op.
Water, er is altijd wat te zien; zoals de waterbus. Door het centrum kom ik op de route die ik vanmorgen ook gelopen heb. Na het afmelden gaat het dezelfde weg weer terug. Ik weersta de verleiding van een hoedenzaak en ga naar de kade. Ik overweeg om naar Dordrecht naar de kerstmarkt te gaan, maar de boot is vol. Dus terug naar Rotterdam, nog even over de markt en dan is het party-time.


  • 19 December 2013 - 15:55

    Frouk:

    nooit aan gedacht, maar zo kan je ook je verslagen natuurlijk bewaren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Alblasserdam

Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 394269

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: