Veenhuizen 1.6.2014 - Reisverslag uit Veenhuizen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Veenhuizen 1.6.2014 - Reisverslag uit Veenhuizen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Veenhuizen 1.6.2014

Blijf op de hoogte en volg Liana

01 Juni 2014 | Nederland, Veenhuizen

Landloperstocht

Samen met mijn zondagse wandelmaatjes gaan we in Veenhuizen lopen. Ik laat hen de keuze voor de afstand. Het wordt 5 kilometer, ongeveer net zoveel als anders.
We treffen al wat bekenden, dat heb je als je in de buurt woont. Ook wandelbekenden zijn van de partij. De route bestaat denk ik uit lusjes, want later tref ik hen nog weer.
We lopen door het dorp. Ik had niet gedacht dat het mogelijk zou zijn om op zo’n korte afstand zo’n afwisselende route te maken.
Nu ken ik het hier wel aardig, want het is hier goed rusten als we een blokje om gaan op de fiets.
Ik kan me nog herinneren dat het verboden was om het dorp te betreden. Gelukkig is dat voorbij.
Toch zijn er stukjes waar ik nog niet geweest ben. Zoals bos midden in het dorp en een dierenparkje. We gaan tussen de landerijen door. Komen langs gebouwen met opschriften, passend bij functie van de bewoner. Langs één van de gevangenissen Esserheem, het leprahuisje en de ijshut. Onderweg drinken we koffie, bekijken een winkeltje, een theetuin en garage met snuisterijen. Bij Kaaslust en Tooi en Opsmuk komt de beurs te voorschijn.
Na ruim 2 uren zijn we weer terug bij af. De wandelfamilie uit Nijeveen gaat al voor hun 3de rondje.
Wij ruilen de consumptiebonnen voor een kopje koffie en genieten na van een mooie tocht.
De datum voor volgend jaar staat genoteerd.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Veenhuizen

Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 394279

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: