Rottevalle 3.1.2015 - Reisverslag uit Rottevalle, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Rottevalle 3.1.2015 - Reisverslag uit Rottevalle, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Rottevalle 3.1.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

03 Januari 2015 | Nederland, Rottevalle

WSV-WIK snertwandeling

Er zijn deze keer 2 verschillende startplaatsen.
Wij starten bij het paviljoen buiten Rottevalle, een pracht locatie.
Het parkeren voor honderden wandelaars zijn ze niet op berekend. Dat betekend voor de 10 km lopers dat ze er gratis wat kilometers bij krijgen.
Dit is een prima oplossing.
Wij gaan dit keer eerst naar Rottevalle. Door het dorp, onder de weg door en aan de andere kant via omwegen naar Harkema voor de eerste rust. De Harrekieten hebben hier een prachtig sportcomplex. Hier starten de kortere afstanden. Na een bakje gaan we verder. Door het coulisselandschap komen we in Drogeham. Het eerste modderpad hebben we gehad, maar er zijn wat planken neergelegd. Dus de schoenen blijven redelijk schoon.
In Drogeham staat een Jacobskerk, maar wij gaan naar het gebouw van de andere kerk. Ook hier laten we ze wat verdienen en een sanitaire stop was ook wel nodig.
Terug gaat het naar Harkema. Af en toe wel wat bekende wegen en paden, maar geeft niet. Het blijft genieten en we zijn “Foar de dûvel net bang”.
Na de derde pauze lopen we langs de Spitkeet, waar ook wel eens een tocht start. Na een onverhard pad lokt het asfalt om het tempo te verhogen. Ik heb een boek in de auto die ik aan een wandelaar terug moet geven. We halen hem in, maar houden ons tempo. Regen op komst. De laatste kilometer komt er voorzichtig wat nattigheid van boven, maar de laatste 500 meter is de voorzichtigheid voorbij. Ach, we zijn binnen en de kleren drogen wel weer.
Daarna is er voor de liefhebbers snert en nog wat happerij. Wandelkerel die zich verheugde op een gehaktbal wordt teleurgesteld. Hij moet het met een hamburger doen. Nou ja dat gaat er ook wel in.
Tevreden gaan we naar huis. Dankzij de inzet van de Wikkers hebben wij de eerste kilometers van 2015 weggestampt.