Wezuperbrug 14.4.2015 - Reisverslag uit Wezuperbrug, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Wezuperbrug 14.4.2015 - Reisverslag uit Wezuperbrug, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Wezuperbrug 14.4.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

14 April 2015 | Nederland, Wezuperbrug

Vriendinnenwandeldag
Elke wandeling verdient een 2de kans. Een paar jaar geleden hebben we deze tocht gelopen en rustposten waren er niet. We kunnen wel zonder, maar hadden daar niet op gerekend. Het schijnt dat het nadien verbeterd is. Ik waag het er maar op. Zonder vriendinnen, want er moet gewerkt worden of ze zijn ziek. We worden eerst het bos ingestuurd en na ruim een half uur is daar de eerste pauze locatie. Zo, dat scheelt een bezoekje achter een boom. Meteen maar wat cafeïne erin. We gaan een stuk over de heide, de Schotse Hooglanders zijn nog steeds niet vervangen door Drentse Hooglanders.
Even later ligt het museumdorp Orvelte op de route. De lopers van de 6 km worden hier vanaf de start heen gebracht en samen met de 10km lopers weer opgehaald.
Een leuk café is moeilijk te negeren, dus hier wordt de economie gestimuleerd. De winkeltjes moeten wachten, de route komt hier straks weer langs. Een prachtig stuk natuur, een leuk pad en binnen het uur krijgen de winkeltjes mijn aandacht. Ik loop ook binnen bij Zoobizar. In het winkeltje hangt een dierengeur en als ik door de schuifdeur kom, kom ik in een bizar dierentuintje. Muizen, slangen, kippen, stinkdieren, leguanen en meer van dat kriebelspul. Ik sta snel weer buiten.
Het laatste stuk gaat tussen de landerijen door. We komen langs de camping, waar de eigenaresse vorige keer zo vriendelijk was om koffie voor ons te zetten. Vandaag loop ik door, de turbo staat aan. Ik heb nog het een en ander te doen, maar de kraampjes bij de finish kan ik niet negeren.
Op een paar kleine schoonheidsfoutjes na, is het een mooi tocht geworden. Goed gepijld, voldoende rust/toiletgelegenheden en een prima routebeschrijving met daarop een kaart.
Volgend jaar eens zien of ik wat vriendinnen mee krijg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Wezuperbrug

Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 394332

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: