De Veenhoop 2.4.2016 - Reisverslag uit De Veenhoop, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu De Veenhoop 2.4.2016 - Reisverslag uit De Veenhoop, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

De Veenhoop 2.4.2016

02 April 2016 | Nederland, De Veenhoop

Voorjaarswandeling Jacobsgenootschap Fryslan

Vandaag verkennen we een gedeelte van Alde Feanen. Na de begroeting en de koffie lopen we richting de veerpont. De veerman is zo vriendelijk om ons groepskorting te geven.
De fietsers gaan hun eigen route doen en wij gaan door de Jan Durkspolder.
We menen dat we er omheen kunnen, maar door tijdgebrek besluiten we om terug te gaan via het fietspad. Geen probleem, want het is een prachtige omgeving.
De veerman zet ons weer over. We ontmoeten en wandelechtpaar dat de Damhûstocht loopt. Zij lopen door en wij gaan in het Polderhûs aan de lunch.
Na de lunch een rondje door de Kraanlanden om terug bij het Polderhûs op het terras te belanden.
Een drankje gaat er wel in, maar een hapje wordt vanwege de overvloedige lunch overgeslagen.
Het was weer een leuke ont-moetingsdag, met vele verhalen van mede pelgrims.

Fotolink: http://myalbum.com/album/ICcEVPe68AWR

• 06 April 2016 - 16:28

Lub V D Laan:

Hoi Liana,

Het was een mooie geslaagde dag, alles was goed geregeld.