Munein 15.10.2016 - Reisverslag uit Moleneind, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Munein 15.10.2016 - Reisverslag uit Moleneind, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Munein 15.10.2016

Blijf op de hoogte en volg Liana

15 Oktober 2016 | Nederland, Moleneind

Kleurentocht

Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer met wandelmaatje op pad. Na een blessure gaat zij voor het eerst sinds lange tijd op voor de 15km.
Bij aankomst treffen we een ander wandelmaatje, die 15km ook wel genoeg vindt voor vandaag.
Het is een gezellige drukte en we laten de 25km lopers vertrekken. Om 9.30 gaan wij ook op pad.
We krijgen een mooie route over bospaden, weggetjes en soms met weidse vergezichten. Na een uurtje hebben we pauze bij een leuke Theeschenkerij. We nemen koffie.
De winkel houden we even voor gezien, want we komen namelijk hier terug voor de 2de rust.
We doen een rondje Ryptsjerk. Hier treffen we de Sjeik, die in de organisatie zit. Leuk om elkaar weer even te zien. Dan gaan we terug naar de Theeschenkerij en na de koffie moeten we toch echt de winkel even in. Na een kleine aankoop hervatten we onze weg voor de laatste etappe.
Het begint een beetje te miezeren en de cape gaat even aan. Zoals gebruikelijk is het natte leed van korte duur. We lopen nog door het mooie stroomdal van de Bouwepet en zijn dan terug bij af.
Van de organisatie krijgen we nog wat aangeboden. Een kopje soep smaakt altijd prima na een tocht. De eerste 25km wandelaars druppelen ook al weer binnen. Een enkeling heeft de route wat aangepast, daar hij weer eens verdwaalde. Gelukkig heeft hij ook het wandelhonk weer gevonden. Nu maar hopen dat hij niet verdwaald op zijn reis naar huis.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema