Raalte 16.10.2016 - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Raalte 16.10.2016 - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Raalte 16.10.2016

Blijf op de hoogte en volg Liana

19 Oktober 2016 | Nederland, Raalte

Sallandse Wandel 4-daagse
Het lijkt me leuk om hier een keertje sfeer te proeven. Op het internet ziet het er allemaal heel gezellig uit. Helaas zijn de voorspellingen niet zo goed. 's morgens om 6.00 ben ik wakker, te vroeg dus ik draai me om. Maar om 7.00 ga ik buienradar bekijken en het ziet er niet slecht uit. Tot een uur of 10 regen, dus dat valt mee.
Wat ook meevalt, is de reis ernaar toe, dat gaat sneller dan gedacht. Ik moet een stukje lopen, vanaf de parkeerplaats, maar het is droog. Na de inschrijving tref ik een Noord-Hollandse. Ik had niet gezegd dat ik zou komen, dus het is toch een leuke verrassing dat we elkaar in de massa tegen komen. Nadat ik de cafeïne weg gewerkt heb gaan we op pad. We lopen door het centrum van Raalte, via een nieuwbouwwijk verlaten we het dorp. Een paar jonge vissers zitten in hun tentje, maar het wil al een paar dagen niet goed bijten. Jammer voor hen. Langzamerhand begint het een beetje te miezeren. Ik laat de cape voor wat hij is, maar maatje trekt hem toch aan. We worden getrakteerd op een stukje koek, maar het is nog te vroeg voor een rust. Onderweg worden we staande gehouden door een cameraploeg en we worden geïnterviewd. Ik ben benieuwd of het ook uitgezonden wordt. Het drupt en dan is het weer droog, maar de lucht voorspelt weinig goeds. Een mist van regen komt onze kant op. Op een gegeven moment is het raak en als de wind dan ook nog aanzet is het echt herfst. Wel een prachtig gezicht; de krom staande bomen die hun blad over de weilanden zien vliegen.
We komen bij de rust. Nu gaan we wel voor koffie. Er is binnen nog een plaatsje bij een Fries wandelmaatje. Gezellig en we hebben de tijd. Ondertussen wordt het droog. Daarna worden we het bos ingestuurd. Heuveltje op heuveltje af. Af en toe door een hekje, maar vooral door de blubber. Sommigen vinden het verschrikkelijk. Ik vind het nog wel meevallen en het is lekker zacht voor de voetjes. We bereiken Heino en gaan daar een soepje halen. Na de inwendige mens weer versterkt te hebben gaan we verder. Even later al weer een rust, maar hier gaan we alleen even winkelen en bij de volgende rust blijft het bij een sanitaire stop. Dan is het nog een paar kilometer naar de start. Een prachtig stukje park, een paar straatjes en de finish is in zicht. Weer heeft het Friese wandelmaatje een plaatsje voor ons en we zitten nog even gezellig na. Voor volgend jaar zet ik de datum vast in de agenda, zodat ik geen andere afspraken kan maken.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Raalte

Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 393956

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: