Lauwersoog 8.2.2017 - Reisverslag uit Lauwersoog, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Lauwersoog 8.2.2017 - Reisverslag uit Lauwersoog, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Lauwersoog 8.2.2017

Blijf op de hoogte en volg Liana

08 Februari 2017 | Nederland, Lauwersoog

Voorlopen Flal Lauwersmeer Wandeltocht 4.3.2017

Ook dit is een bestuurstaak en wat is het leuk om ook een tochtje door de week te lopen.
In Drachten stapt een medewandelaar in en in Lauwersoog komt de tweeling erbij.
Het Booze Wijf is nog gesloten, dus we gaan direct op pad.
De oostenwind houdt ons gezelschap, het is behoorlijk koud. Gelukkig ligt hier geen sneeuw zoals vanmorgen bij vertrek van huis.
De routebeschrijving van de 25km kan op 1 A4tje, tja dan weet je al hoe laat het is. Lange stukken, heerlijk lopen en de pijlers krijgen een makkie.
Maar het zal een tocht met 2 gezichten worden. Het eerste stuk gaat voornamelijk langs het water.
En ja, een gras/kleipad ontbreekt ook niet, het is tenslotte een Flaltocht.
Dan buigen we af naar Vierhuizen (er staan iets meer). Ook hier is de rustgelegenheid nog gesloten.
Geen probleem, het was bekend. Er staat buiten een bank en een paar stoeltjes. Die zijn voor ons. De koffie wordt uit de tas gehaald en er wordt koffie-met van gemaakt.
Na het goede genoten te hebben gaan we verder.
De kazerne komt in zicht. Op de weg langs het oefenterrein is het redelijk druk. De rode vlag hangt uit, dat betekend dat er geoefend wordt. We blijven dus keurig op het pad.
Nu krijgt de tocht zijn tweede gezicht. We gaan de bossen in. Wel op verharde paden, even iets anders dan afgelopen zaterdag in Wijnjewoude. De laatste rustpost is ook dicht, maar zo ver is het niet meer. Wel zijn we blij dat de medewandelaar de route op de telefoon heeft, want met de beschrijving komen we er niet helemaal uit. Uiteindelijk lukt het toch en als we terug zijn, is het Booze Wijf geopend en wordt er geëvalueerd.
Het was een gezellige dag en ook leuk om eens met Snelle Jelle’s te lopen, al moesten ze hun tempo wel wat aan mij aanpassen.
Nu maar hopen dat het op 4 maart net zulk mooi wandelweer is.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema