Appelscha 5.2.2017 - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Appelscha 5.2.2017 - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Appelscha 5.2.2017

Blijf op de hoogte en volg Liana

05 Februari 2017 | Nederland, Nieuw Appelsga

Invictus Winter Wandeltocht

Ik krijg mijn doordeweekse en zondagse wandelmaatjes zover om deze tocht mee te doen.
Een paar besluiten om 10km te lopen en de rest 7,5km.
Het is een drukte van belang bij de start en ze zijn maar met 2 personen bij het inschrijven. Nu mag je per groep inschrijven, dus toch valt het mee.
We gaan eerst over de camping en via een sluippaadje komen we op het golfterrein.
Daarna mogen we het bos in. Ik woon er in de buurt, maar hier heb ik nog nooit gelopen.
Door het geklets missen we bijna een afslag. Uiteindelijk komen we op de Tilgrupsweg, hier is het weer wat bekender. Door de nieuwe tunnel en dan direct weer het bos in. We komen uit op een dik blubberpad en moeten achter elkaar wonen. Bij dit pad staat een bankje met de naam van een bekende, helaas niet meer onder ons.
Aan het eind van het pad steken we de weg over en komen op een voormalige parkeerplaats, waarvan we eerder vaak vertrokken zijn voor een rondje. Hier is het ook een drukte van belang. We worden verwend met chocolademelk en koek. Na het goede genoten te hebben worden we weer het bos ingestuurd. Nog een stukje bekende route en dan gaan we nu over de weg terug naar de start. We genieten van de slotpauze, maar nog steeds vertrekken er wandelaars. Uiteindelijk zijn er een 1100 op pad gegaan. Gelukkig wordt wandelen steeds populairder.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema