Ekehaar 30.4.2017 - Reisverslag uit Ekehaar, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Ekehaar 30.4.2017 - Reisverslag uit Ekehaar, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Ekehaar 30.4.2017

Blijf op de hoogte en volg Liana

30 April 2017 | Nederland, Ekehaar

Broekstreker Stertocht

Bij deze wandeltocht kun je 4 lusjes van 12,5 km lopen. Ideaal, want dan kun je af en toe wat achterlaten, zoals je jas.
Om 5 uur gaat de wekker, om 6 uur staat de taxi voor en om 7 uur zijn we aan de wandel.
Het loopt lekker en halverwege de lus krijgen we een stempel, een glaasje echte appelsap en een versnapering. In de volgende lussen gaat dat ook zo.
We zijn ook zo terug bij de startlocatie voor een bakje.
Lus 2 gaat ook prima en om 12 uur zit de helft erop. Het wordt nu warm, de jassen en truien gaan uit. Gelukkig is er af en toe wat wind, want de blanke velletjes zijn nog niet gewent aan de zon.
De routes zijn prachtig en afwisselend. Bos, zand, gras, asfalt alles is aanwezig.
Na 3 lussen besluiten een aantal wandelmaatjes het voor gezien te houden. Wij gaan nog voor de laatste ronde. Het is niet druk meer op de route. We krijgen als laatste nog een hobbelig zandpad en zijn blij als daar de rust opduikt. We snoepen nog wat extra van de versnaperingen, want zoveel lopen er niet meer achter ons. Het laatste stuk is grotendeels asfalt en dat vinden de onderdanen wel fijn. Even voor half 6 zijn we binnen, mooi op tijd. Geen nazit deze keer, we snaken naar een douche als beloning dat we 50 km hebben weggestampt.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema