Boarnburgum 10.6.2017 - Reisverslag uit Boornbergum, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Boarnburgum 10.6.2017 - Reisverslag uit Boornbergum, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Boarnburgum 10.6.2017

Blijf op de hoogte en volg Liana

10 Juni 2017 | Nederland, Boornbergum

60e De Trochsetters wandeltocht.
Het plan om hierheen op de fiets te gaan strandt met een uitnodiging voor een verjaardag. Dan maar met de auto en het lukt om vooraan op het parkeerterrein de bolide te stallen. Eerst koffie, want we mogen nog niet weg. Geen probleem even kletsen met collega pelgrims. Met 1 van de pelgrims zal ik de tocht volbrengen. Hij is net terug en zit vol verhalen, die wil ik natuurlijk wel horen. We krijgen een mooie route, eerst wat bos, dan langs de petgaten en parallel aan de smalle Ee met mooie vergezichten. In de Veenhoop is het tijd voor een bakje. Daarna maken we een rondje door de Kraanlanden. Heel mooi, maar de ondergrond loopt wat beroerd en tussen de hoge grassen valt de wind soms weg. Het is erg benauwd. Terug op De Veenhoop slaan we de rust over. Langs een kanaal gaat het naar Nij Beets. Hier is de rust bij Halte de Leppedijk, van collega wandelaar. Helaas mocht hij niet op pad, maar hij voorziet ons van heerlijke eigengemaakte soep. Na het nodige gepraat met deze en gene gaat het verder voor de laatste kilometers. Hier zijn geen hobbelige ondergrond meer en we zijn dan ook zo terug bij de finish. We zijn mooi op tijd binnen en kunnen dan nog even nazitten met een aantal bekenden. Meteen kunnen we dan ook wat afkoelen, want menig wandelaar komt met een rood aangelopen hoofd binnen.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema