Zevenhuizen 17.6.2017 - Reisverslag uit Zevenhuizen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Zevenhuizen 17.6.2017 - Reisverslag uit Zevenhuizen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Zevenhuizen 17.6.2017

Blijf op de hoogte en volg Liana

17 Juni 2017 | Nederland, Zevenhuizen

Billy Turf loopt deur (door)
Een toepasselijke titel voor deze tocht, want even leek het erop dat het gebeurt zou zijn. Gelukkig zijn er toch een paar vrijwilligers die de kar willen trekken en wij weer kunnen genieten van de prachtige omgeving.
Ik stap ’s morgens op tijd op de fiets, het is tenslotte maar 17km. Onderweg lever ik nog een beker af van de FLAL. Inschrijven heb ik van te voren al gedaan, dus er is nog tijd voor een bakje. Eindelijk worden we door de deur gelaten en kunnen we op pad, met een krentenbol van de sponsor.
Door een spiritueel centrum, waar de koffie klaar staat, gaan we de weilanden in. Weilanden zijn niet mijn favoriete ondergrond, maar vandaag valt het gelukkig mee. Onderweg mogen we nog koekhappen met Billy Turf, we aanschouwen scharrelvarkens, waarvan we later bij de rust een stukje mogen proeven.
Op de rustpost is een marktje ingericht door lokale ondernemers en sponsors. Wij laten ons het e.e.a. goed smaken en gaan op pad naar Langelo. Hier staat een enorm complex voor gasopslag van de NAM. Deze oliemaatschappij is niet zo populair hier in het Noorden, maar vandaag zijn er geen trillingen. Verderop krijgen we uitleg over zonnepanelen en een aanbod om een huis te kopen, helaas boven budget. Op weg naar Roderesch voor de tweede rust worden we ingehaald door een aantal 40km lopers. We haken even aan, maar de maatjes willen niet zo hard.
Bij de rust is het druk, maar we vinden nog een bankje om op te zitten. Vele bekenden worden hier begroet. We schampen Nieuw-Roden en we slingeren verder door een mooi landschap. Bij de dropjesman begint het wat te regenen, maar het zet niet echt door. We worden nog verwent met een smootie en muziek. De ijscoboer helpen we ook aan omzet. Op het terras bij de finish genieten we na met alweer een stukje muziek.
Dan wordt de thuisreis aanvaard. Aangezien het wind tegen is, gaat de turbo aan en ben ik zo weer thuis. Gelukkig gaat de organisatie volgend ook weer een tocht uitzetten.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema