Buitenpost 1.7.2017 - Reisverslag uit Buitenpost, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Buitenpost 1.7.2017 - Reisverslag uit Buitenpost, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Buitenpost 1.7.2017

Blijf op de hoogte en volg Liana

01 Juli 2017 | Nederland, Buitenpost

10e Swaddekuier
Vandaag gaan we door de Noordelijke Fryske wouden. We mogen om 7.00 starten, dus op tijd op pad. In Drachten stappen een paar passagiers in. We zijn mooi op tijd, inschrijven en bijna wegwezen. Niet iedereen gaat 40 km lopen en houden het vandaag bij 20km, hoewel er
later 2 wandelaars zijn, die na de 20 nog de route van 10 doen. Zo kom je ook op 30 km.
Het regent bij de start, maar na 100 meter kan de cape weer uit. We gaan eerst richting Gerkesklooster om via de Surhuzumermieden weer
bij het Prinses Margrietkanaal uit te komen en een pauze te houden bij Blauforlaet. We worden in- en uitgeleide gedaan door
een doedelzakspeler.
Daarna gaat het verder langs het kanaal en even later door het gras. Gelukkig niet te lang. Even later voegt de 20 km in en
treffen we bekenden bij de volgende stempelpost. Wij gaan echter snel verder, over een paar kilometer hebben we een rust.
Bij de theetuin kunnen we genieten van straattheater, ze doen het erg leuk. Ook is er een koor en tevens genieten we van een bakje soep.
Dan gaat het verder over het terrein van een boerderij, door de landerijen. Bij de werkschuur van Staatsbosbeheer een
muziekkorps en alweer iets lekkers en water. We maken een rondje en komen weer in Twijzel. Deze keer een rust bij een
boerderij, waar we getrakteerd worden op een lekker glaasje zuivel en een stukje kaas. Dan over de meest Friese noordelijke
wijngaard. De wijn smaakt prima en na afloop ga ik nog even terug. Nu is het nog een paar kilometer en het wordt steeds
warmer, desondanks gaat de turbo aan. En daar is alweer een rustpost, waar we een worstje krijgen.
We doen nu rustig aan, we hebben geen haast want we gaan nog niet naar huis. Bij de finish is het nog druk en de muziek
speelt er lustig op los. Wij zijn de laatsten die vertrekken, want we gaan immers nog niet naar huis, maar naar de Wok, waar een paar zitten te wachten, die niet weten dat we met hem zijn verjaardag gaan vieren.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema