Rondje Hoogspanning-wandeltocht 4.2.2011 - Reisverslag uit Assen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Rondje Hoogspanning-wandeltocht 4.2.2011 - Reisverslag uit Assen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Rondje Hoogspanning-wandeltocht 4.2.2011

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

04 Februari 2012 | Nederland, Assen

Als je op het ochtendnieuws hoort dat er niet gestrooid wordt als het meer dan 20 graden vriest, krijg je wel even de bibbers.
Gelukkig is het maar -13, een hele geruststelling als je een groot gedeelte langs de vaart moet om in Assen te komen.
De wegen zijn grotendeels schoon en de mist waar ze het in “Hilversum” over hebben laat zich hier in het Noorden niet zien.
Het is prachtig weer en de zon heeft vandaag zin om ons te verwarmen.

De 50km-lopers gaan al op pad, wij mogen nog een halfuurtje wachten. Het wordt 3 kwartier. We worden geronseld als vrijwilligers voor 2 tochten. De ene in ons dorp en de andere een dorp verderop. We hebben nog meer dan een jaar op ons daar geestelijk op voor te bereiden.

We gaan door het Arboretum en langs de golfbaan voor ons eerste, Flal-waardig, hobbelpad.
De bevroren plassen die zich onder de sneeuw verstopt hebben doen ons af en toe glibberen en een enkeling heeft contact met de harde ondergrond.

We hebben redelijk de sokken erin en treffen al snel weer onze topfotografen.

De vraag of ik ons nieuwe 4-daagse forumlid al getroffen heb, kan ik niet met een positief sms’je beantwoorden.
Na ruim 11km hebben we de eerst rust.
In hetzelfde café als 2 jaar geleden, En weer wilden ze de zaal niet beschikbaar stellen.
Nou ja, aan de overkant is ook gezellig en die hebben we maar gesponsord.

Daar één van onze fotograven andere verplichtingen heeft en na de pauze zuidwaarts moet, valt het ons zwaar om afscheid te nemen. De rust duurt dan ook langer dan gewoonlijk.
De pijlophalers zijn al gesignaleerd.

En dan kom je na 8km bij het volgende café. Daar moet nieuwe soep gemaakt worden.
Oeps, weer zijn de pijlophalers in de buurt.
Ach, wat geeft het dat we door de 50km-lopers worden ingehaald. Zij moeten nog wel een extra lusje en komen uiteindelijk een kwartier na ons binnen.

Wij genieten nog van bos, weilanden en in de verte doemt het politiebureau tussen de hoogspanningsmasten al weer op.

Als paarden die de stal ruiken, zetten we nog even de sokken erin
. In 6 uur hebben we de 26,4km geklaard. Al is er een verstijfde wandelaar die 27,4 km heeft gemeten.
We kletsen staande, nog wat na en besluiten de auto op te zoeken.
De verstijfde wandelaar komt langs onze auto. Als ik vraag of hij nog een lange thuisreis heeft en zegt waar hij naar toe moet. Is het: “Bingo”.
Het nieuwe 4-daagse forumlid in het echt. We maken ook kennis met zijn vriendin en natuurlijk worden er enige wederwaardigheden uitgewisseld.

Het was weer een dag heerlijk genieten, al zijn de spiertjes wel wat stijf van de kou. Maar dat is gelukkig zo over.

Foto’s:
www.troch-rinnen.nl