Robbenoordbos Wandeltocht 18.2.2012 - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Robbenoordbos Wandeltocht 18.2.2012 - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Robbenoordbos Wandeltocht 18.2.2012

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

18 Februari 2012 | Nederland, Hippolytushoef

Vandaag naar een tocht in het “buitenland”. Dat betekent dus vroeg opstaan en anderhalf uur in de auto. Gelukkig mag je op de Afsluitdijk 130, dat scheelt een paar minuten.

Het voormalige eiland Wieringen met café De Harmonie in Hippolytushoef is vandaag het beginpunt voor de Flal-wandelfamilie (en nog vele andere liefhebbers).

De lange sliert gaat langs het water en in de verte zien we Den Helder liggen. Het is nog een beetje mistig op het wad, dus Texel moeten we missen.
Via Oosterland komen we bij de eerste stop De Zingende Wielen. Bommetje vol. Dan maar naar de benzinepomp. Koffie, koeken en toilet. Wat wil je nog meer.

Door de drukte raken we wel een paar wandelmaatjes kwijt. De extra koffie gaat een ander keelsgat in. Het zal nog tot Den Oever duren voor we elkaar weer zien.

Verder gaat het over een typisch Flal-pad; een modderige grasdijk. In het bos zijn de paden over het algemeen goed en het is even windvrij.
Met het zicht op de haven genieten we in Den Oever van een kommetje soep. Hier treffen we onze wandelmaatjes weer. Het restaurantpubliek bestaat voornamelijk uit wandelaars.

Er loopt vandaag ook een wandelaar die iedereen probeert over te halen de “80 van de dijk” te lopen. Voor de geïnteresseerden: http://www.de80vandedijk.nl/.
Helaas ik ben dat weekend bezet, haha.

De haven, altijd leuk om te zien, verlaten we via het dijkgat.
We lopen nog even beschut door het dorp en dan wordt Jan de Wind onze tegenwerker.
Aan het begin van de tocht nog geliefd, maar nu door menigeen verfoeid.
Hij geeft de pet van de Fryske topfotgraaf een gratis zwemles. Gelukkig is het reddingsteam nabij om de pet van de verdrinkingsdood te redden.

Met de kerktoren van Hippolytushoef in zicht is het heerlijk: even “de bealch derfoar” , dan heb je tenminste het idee dat je toch nog wat gedaan hebt.

Tijdens de nazit in De Harmonie wordt er crisisoverleg gevoerd.
Er is volgende week geen wandeltocht in de buurt, wat nu? Dan zelf maar wat bedenken.

Volgende week zaterdagmorgen om 9.00 uur vertrek vanaf het Bezoekerscentrum van Staatsbosbeheer in Appelscha, afstand ± 25km met ergens een rustpauze. (Diever?)
Iedereen is welkom.

Foto's:
www.troch-rinnen.nl
www.bpol.nl
en er zijn vast nog wel meer te vinden.