Ongeorganiseerde Trochrin Wandeltocht 25.2.2012 - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Ongeorganiseerde Trochrin Wandeltocht 25.2.2012 - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Ongeorganiseerde Trochrin Wandeltocht 25.2.2012

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

25 Februari 2012 | Nederland, Nieuw Appelsga

Vandaag geen tocht in de buurt. Oeps wat nu?
Dan zelf maar wat organiseren.
We besluiten om vanaf het bezoekerscentrum in Appelscha te gaan lopen.
Na wat vermeldingen op de sociale media en wat gemaild en gebeld te hebben gaan we vanmorgen met 12 personen op pad.
Eerst is het tijd voor koffie en eigengemaakte cake (de horeca wil niet zo vroeg open op zaterdagmorgen).

We gaan door de Kale Duinen op weg naar Hoeve aan de Weg voor onze eerste rustpauze. Helaas ze zijn aan het verbouwen. We houden even een alternatieve pauze en besluiten om door te lopen naar Diever. Daar is zeker horeca open.

Bij het ons bekende Café De Lange is het tijd voor de lunch. Soep, koffie wegwerken en dan op voor de terugreis.
We willen niet weer langs het fietspad en gaan via Berkenheuvel noordwaarts. Gelukkig hebben we een kaart bij ons, want ondanks dat hier vaak wandeltochten zijn, is niemand van ons hier goed bekend.

We komen een kudde Schotse Hooglanders tegen. Een aantal van ons ziet het niet zitten om de kudde te doorkruisen. Ze lijken dan wel op knuffeldieren, maar het blijven beesten. Onberekenbaar.

We gaan maar een andere kant uit, we lopen niet om want het is een onbepijlde route, we gaan lekker daar waar we zin aan hebben.

Het verschil tussen de geoefende en ongeoefende wandelaars laat zich nu toch een beetje blijken. De beginners houden zich goed, ondanks een blaartje, zere knieën en voeten.

Aan de rand van de Kale Duinen nemen we nog een korte pauze om de meegebrachte kaas en worst te nuttigen, zodat de tas wat lichter wordt.

De laatste 4 km wordt de groep gesplitst. De beginners, die nog nooit zo ver gelopen hebben, kunnen het tempo van de geoefenden niet bijhouden.
Ook wij zijn zo ooit begonnen.
Het lalala-boekje helpt ons door de laatste kilometers.

We worden binnengehaald door een geoefende en we vereren het Bezoekerscentrum met onze aanwezigheid.

Het was een gezellige dag, met zeer wisselend tempo. Een goede intervaltraining voor de langere tochten die nog op het programma staan.

Er komen vast nog wel wat foto's op www.troch-rinnen.nl (ook al lieten ze ons vandaag in de steek. )