Winterkwartet TIGO 10.3.2012 - Reisverslag uit Vollenhove, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Winterkwartet TIGO 10.3.2012 - Reisverslag uit Vollenhove, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Winterkwartet TIGO 10.3.2012

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

10 Maart 2012 | Nederland, Vollenhove

Vandaag zijn we te gast bij TIGO, die voor ons een mooie tocht heeft uitgezet.
Als we in de sporthal aankomen is het al een drukte van belang. Fijn om de vele bekende gezichten na 2 weken weer te begroeten.
Wij hebben ons aangeboden als oppas/uitlaatdienst voor 2 niet betalende 4-voeters. Dat levert in het park direct al een achterstand op, want al die lekkere geurtjes zijn niet te versmaden.
De brug is wel heel erg eng en ze gaan dus beide onder een arm. Ook de wildroosters langs het kanaal zijn af en toe onneembare hindernissen, maar de dames laten zich graag tillen.
De baas belt al ongerust waar de dames blijven en in Blokzijl is de familie weer compleet.
De koffie gaat er wel in en het zit gezellig, maar we moeten verder. Helaas begint het te miezeren en het zal tot vlak voor Sint Jansklooster nat blijven.
In het Wapen van Utrecht hebben ze gerekend op al die wandelaars en de heerlijke soep staat vlot op tafel.
Als we weer op pad gaan zijn de paraplu’s niet meer nodig en kunnen in de tas blijven. Helaas er is een paraplu zoek. In een spurt gaat de eigenaresse terug, maar de paraplu is niet te vinden. Dan, als een duiveltje uit een doosje, ligt hij plotsklaps in de handen van onze topfotograaf. We wisten niet dat hij ook kon goochelen, of zou hij een nieuwe bril nodig hebben? Er is toch wel verschil tussen een zwart-witte en een veelkleurige paraplu. Of is hij wat verstrooid nu zijn huisgenote er niet bij is. Spaart hij paraplu’s?
Wie zal het zeggen, maar wij liggen slap van het lachen.
We gaan door een leuke straat en bewonderen het kasteel. Dan mogen we over de dijk lopen. Helaas is het verboden voor honden, maar de dames zijn analfabeet en gaan dus gewoon mee.
Weer zijn er van die “leuke” veeroosters, maar het uitzicht is geweldig. De zon komt ook om het hoekje kijken. Daar onze topfotografen af en toe wat achterop raken, worden we ingehaald door de eerste 40km lopers. Hoezo “eerder thuis” als wij er niet bij zijn.
Dwars door het mooie stadje Vollenhove, arriveren we na ruim 24km op het eindpunt.
Wij moeten wachten tot de topfotografen ook binnenkomen, maar dat is geen probleem.
De sporthal heeft wat extra inkomsten.