Wemeltje Kruit wandeltocht 17.3.2012 - Reisverslag uit Gasselte, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Wemeltje Kruit wandeltocht 17.3.2012 - Reisverslag uit Gasselte, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Wemeltje Kruit wandeltocht 17.3.2012

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

17 Maart 2012 | Nederland, Gasselte

Vreemde benaming voor een tocht, maar gelukkig staat er een leuke beschrijving op www.flal.nl.
De route die wij vandaag lopen, zal Wemeltje niet vaak gevolgd hebben.
Wij lopen de hele dag door bos en heide. Hier kon Wemeltje haar waren zeker niet slijten.
Bovendien is de route “des Flals”; af en toe geschikt voor een fiets, maar volop boomstronken, wortels, dan weer heerlijk zacht zand aan de voeten. De blubber blijft ons was vandaag bespaard.
Het eerste gedeelte is het druk op de route. Door de smalle paden blijven we dicht bij elkaar.
Dit maakt het wel gezellig, maar “gang” zit er niet in.
In het Bospark kunnen we een plaatsje op het terras bemachtigen, maar we zijn hier om te wandelen en dus gaat het, na een bakje koffie, het bos weer in.
De menigte heeft zich nu goed verspreid, het is heerlijk wandelen.
Door het bos zien we de bomen niet meer, het is iets teveel natuur. Wat kunnen wij Nederlanders ook zeuren.
Gelukkig hebben we een wagenrust op een prachtige locatie; ook in het bos.
Onder het toeziende oog van de wijze uilen, genieten we van onze “rust”.
Nog 6 km te gaan. De laatste kilometers over asfalt, de gang zit er dan ook goed in en we zijn zo weer in Gasselte.
Traditiegetrouw hangt er bij de laatste tocht een ledenlijst met alle gelopen Flal-kilometers.
Op nummer 1 nog altijd Johan Vellinga met meer dan 20.000 km, daar zijn wij maar kleuters bij.
Er zijn medailles, bekers en schildjes te vergeven.
Dit moet natuurlijk nog even gevierd worden.
Helaas zonder een aantal “grote jongens en meisjes” van de 40 km.
Jammer, alweer de laatste Flal-tocht van dit seizoen.
Bestuur en vrijwilligers bedankt voor al die kilometers wandelplezier die jullie ons gegeven hebben.

Foto’s: o.a. op
www.troch-rinnen.nl