Rotantocht 30.4.2012 - Reisverslag uit Noordwolde, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Rotantocht 30.4.2012 - Reisverslag uit Noordwolde, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Rotantocht 30.4.2012

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

30 April 2012 | Nederland, Noordwolde

Vandaag Koninginnedag of te wel nationale rommelmarktdag. Aangezien er al genoeg “rommel” in huis is wordt de markt vandaag gemeden. Gelukkig denkt WSV De Blaren in Noordwolde daar ook zo over en heeft men voor ons een wandel- en fietstocht georganiseerd.
De fiets blijft thuis, al zou het maar een uurtje fietsen zijn naar de start, dus een combinatie had gekund.
Vandaag zonder wandelmaatje op pad, maar er zijn al weer vele leden van de wandelfamilie in de sporthal aanwezig.
8.00 Uur mogen we op pad. Ondanks dat het onderweg hiernaar toe nog af en toe mistig is, merken we daar tijdens het wandelen niets meer van.
Ons wordt een prachtige route aangeboden met als topper het fietspad langs de Linde, of te wel De Lende veur de Stallingwarvers.
De Fryske topfotografen proberen een eendennest met jongen op de foto te zetten, benieuwd of het gelukt is.
We gaan langs het standbeeld van Pieter Stuyvesant en dan hebben we rust bij café Spoorzicht. De koffie is gratis en het terrasweer ook. Menigeen loopt al in korte broek en niemand heeft nog een jas aan.
Na de rust neem ik afscheid van een aantal wandelfamilieleden, die vandaag 40km gaan wandelen. Zij gaan rechts en ik ga links.
Via Steggerda gaan we achter Vinkinga langs tussen de weilanden door, wel via het asfalt.
Het had voor mij wel wat minder asfalt gemogen, maar daar denkt iedereen weer anders over. Gelukkig worden we in Noorwolde-Zuid nog verrast op een bospad en om 12.30 wordt de sporthal weer betreden.
Het is er nog erg rustig, dus de nazit is maar kort.
En dan nog maar even naar de visboer, het is tenslotte een feestdag.

Foto’s op
www.troch-rinnen.nl