55e Trochsettertocht - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu 55e Trochsettertocht - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

55e Trochsettertocht

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

02 Juni 2012 | Nederland, Drachten

Vandaag gaan we met zijn vieren op pad.
Ik ben schijnbaar te vroeg, want 1 van de 4 moet het ontbijt nog in de auto nuttigen.
We gaan vandaag voor de 40km, want ja de Slachte is al over 2 weken.
We krijgen in Drachten aanvulling van 2 ervaren wandelaars.
We mogen helaas niet eerder op pad, zoals we stiekem gehoopt hadden. Het is niet anders.
Ongeveer 300 personen zetten zich in beweging en het gaat allemaal heel geordend.
Al gauw valt ons groepje “in duigen”, geeft niets we treffen elkaar onderweg steeds weer.
We krijgen nog wat spetters op ons hoofd, maar voor de rest van de dag hoeft de jas niet meer aan. Helaas zijn door het zonlicht de sms-jes van een medeforumlid niet altijd goed te lezen.
De tocht gaat rond De Leijen, waar we een bankje pikken en in Oostermeer is het tijd voor een bakje. Er zullen nog 2 pauzes volgen. Precies goed voor deze afstand.
Na pauze nummer 4, denk ik een paar bekenden te zien, maar het zijn niet de bekende rugzakken.
Buiten gekomen staan ze te kletsen met de enige rookster in ons gezelschap en ja het zijn ze toch. Met nieuwe rugzakken.
Ze blijven in ons gezelschap en wordt over van alles en nog wat bijgekletst, maar vooral over de Camino.
We zijn dan ook zomaar weer op de eindstreep voor pauze nr.5, waar we onze blaren bewonderen.

De Slachte; Dat gaat wel lukken

Foto’s:
www.bpol.nl

• 07 Juni 2012 - 09:41

Johannes V.d.Meer.:

Leuk verslag Liana maar met jou ervaring moet die slachte toch altijd lukken.