Oldemarkt 15.12.2012 - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Oldemarkt 15.12.2012 - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Oldemarkt 15.12.2012

Blijf op de hoogte en volg Liana

15 December 2012 | Nederland, Oldemarkt

Weerribben Wandeltocht

Vandaag helaas geen mooi winterweer, maar het blijft wel droog.
Zalencentrum Dalzicht is berekend op zoveel wandelaars en het parkeren is ook geen probleem.
We zijn ruim op tijd voor de koffie met “kletskoek” .
We mogen vrijwel direct de blubber in, altijd een lekkere zachte ondergrond voor de voetzolen. Maar ook deze tocht biedt voldoende variatie in ondergrond.
De zon verwarmt ons even als we pal tegen de wind in moeten. Ik hou wel van dit weer, maar daarover verschillen de meningen.
De rust is geen succes voor ons. De koffie is op en binnen is er veel te weinig plaats.
Maar we malen er niet zo om. Er staan wat bankjes buiten en de inhoud van de tas wordt geplunderd. Een voordeel is wel dat we niet zo lang blijven hangen en over een uurtje krijgen we een tweede kans. Na wat zompen en asfaltkleven over een heel mooi deel van de route genieten we van een heerlijke kom snert.
We treffen hier ook de andere Trochrinners en gezamenlijk gaan we voor de laatste etappe.
Een picknicktafel mag van ons gezelschap genieten om de etensrestjes uit de tas op te maken.
Als kabouters Spillebeen nemen we nog plaats op rood-met-witte-stippen-paddestoelen, die heel galant door een wandelaar voor de dames worden schoongemaakt.
En dan zit het er al weer op en moeten we het doen met een mooie herinnering aan alweer een mooie zaterdag.