Wezuperbrug 16.2.2013 - Reisverslag uit Wezuperbrug, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Wezuperbrug 16.2.2013 - Reisverslag uit Wezuperbrug, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Wezuperbrug 16.2.2013

Blijf op de hoogte en volg Liana

16 Februari 2013 | Nederland, Wezuperbrug

3de Tocht Winterkwartet WV Bargermarke

Bakhuizen of Wezuperbrug, wat zal het vandaag worden. De routeplanner geraadpleegd en dan is de keus snel gemaakt; het wordt 40 km i.p.v. 80 km rijden.
Ik mag vandaag alleen op pad, soms zijn er andere leuke dingen te doen op zaterdag, maar niet voor mij. Ik mag vandaag heerlijk wandelen.
Bij de start tref ik Louis en Sella en wij zullen de wandeling verder in elkaars gezelschap doorbrengen. Maar er zijn meer bekende wandelaars die de rit naar Zuid-West-Fryslan toch wel wat ver vinden.
We zitten midden in Drenthe en de organisatie staat bekend om zijn mooie routes. Volgens zeggen vooral door het hoge bosgehalte en dat komt nog uit ook.
Ach, dan hoeven er ook niet zoveel foto’s gemaakt te worden. (wat dus niet uitkomt)
Het bos is mooi, maar je moet vaak naar de grond kijken om niet over de stobben te struikelen. Het gaat vandaag gelukkig allemaal goed en na een kilometer of 11 zijn we weer in de beschaving van een leuk Drents, café Hegeman in Schoonloo.
Na de innerlijke mens ook wat beschaving gegeven te hebben, duiken we weer het bos in.
Een meertje, een bewoond zandpad en het Kwekkeboombospad kruisen onze weg. We steken de reuzen Ellert en Brammert de gek aan, ze staan toch stijf van de kou, en dan komt de haven in zicht.
Café De Haven welteverstaan. De eigenaar is een Elvis, maar vooral een Amerika fan. Met een wandelaar die daar net geweest is wordt breeduit ervaringen uitgewisseld; onze voetjes hebben in ieder geval goed kunnen uitrusten.
Ook de laatste 8 km brengen we weer grotendeels in het bos door. Niet erg, want het is er toch wel erg mooi en op het laatst komt de zon ons ook nog een middaggroet brengen.
Op het eind mogen we de camping Het Kuierpadtien nog bewonderen en natuurlijk bewonderen we het camping café ook en zorgen voor wat omzet.
Het is weer een gezellige wandeltocht geweest, met dank aan mijn wandelmaatjes van vandaag.