Ureterp 23.2.2012 - Reisverslag uit Ureterp, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Ureterp 23.2.2012 - Reisverslag uit Ureterp, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Ureterp 23.2.2012

Blijf op de hoogte en volg Liana

23 Februari 2013 | Nederland, Ureterp

Krokuswandeltocht

Vandaag zijn we in 20 minuten rijden bij de start en de ploeg trochrinners zal eindelijk weer eens bijna compleet zijn.
De eerste “ wandelverslaafden” zijn er al voordat de organisatie aanwezig is, wij komen keurig een half uurtje van te voren om nog een bakje te doen. De zaal is al behoorlijk vol.
Ik begroet eerst een paar walkers en dan is het tijd voor de trochrinners die ik al een paar weken niet gezien heb.
De temperatuur is rond het vriespunt en vaak komt dan de zon om het hoekje kijken, helaas vandaag heeft hij een rustdag.
Een lange sliert wandelaars begeeft zich tussen de landerijen door naar het bos van Bakkeveen. De Freulevijver wordt uitgebreid bekeken.
De 15km mag hier al richting De Striepe, wij slingeren nog wat door het bos voordat we aan ons 2de bakje mogen.
De meesten gaan al weer op pad zodat wij gemakkelijk een plaatsje kunnen vinden.
Je merkt dat er binnen een paar maanden wat grote wandelevenementen op het programma staan, want je treft weer wandelaars die uit hun winterslaap zijn ontwaakt.
Het volgende gebied is ook prachtig; de Duurswouderheide. We nemen hier afscheid van de 20km en wij lopen er omheen.
Zelf met bewolkt weer is het hier genieten en dat doen we ook in de hoogte. Er is een prachtige uitkijkheuvel, die niet overgeslagen kan worden. Al denk ik dat wij de enigen zijn die de klim gewaagd hebben.
Het volgende oponthoud is bij het kerkje van Duurswoude. De deur is open en dan moet er binnen gekeken worden.
Op het kerkhof ligt familie van manlief en ik ga bij ze langs om te begroeten.
In de Swingel in Wijnjewoude vinden nog gemakkelijker een tafel.
Esmee is deze week 15 geworden en dat zal ze weten ook. Ze moet op de stoel en er wordt toegezongen. Als dank krijgen we van haar heerlijke eigengemaakte cake.
De zaal is al aardig leeg als we voor de laatste 7 km gaan. Jan de Wind komt ons gezelschap houden.
We hebben het erover dat we nog een laatste bankje voor Desiree moeten hebben en warempel daar staat er één. We worden er bijna afgeblazen, maar er moet gezeten worden.
Een minuut later zijn we al weer op pad.
We halen een echtpaar met een 10-jarige zoon in, die voor het eerst 25km loopt. De knaap zit er helemaal door, maar als Esmee en ik beginnen te zingen gaat hij hardlopend naar de sporthal. Haha, die redt het wel als wandelaar.
Dan is het tijd voor de eindpauze. We hebben het weer niet gered om als laatsten binnen te komen, er zijn nog 3 wandelaars onderweg.
Volgende keer maar een nieuwe poging wagen.
WIK bedankt en tot morgen voor de 10km.