Ureterp 24.2.2013 - Reisverslag uit Ureterp, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Ureterp 24.2.2013 - Reisverslag uit Ureterp, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Ureterp 24.2.2013

Blijf op de hoogte en volg Liana

24 Februari 2013 | Nederland, Ureterp

Krokuswandeltocht WSV-WIK.

Vandaag wordt een herhaling van gisteren. Met een deel van ons zondagochtendgroepje zullen we de 10km gaan lopen.
Maar een herhaling is het niet. Het eerste stuk van de route is gelijk, maar daar blijft het dan ook bij.
Allereerst de starttijd, die is een uurtje later. Niet erg voor de zondag.
Dan de ruimte in de zaal, die is er vandaag genoeg.
Het weer werkt niet mee vandaag, wij hebben ook al een afzegging gehad.
Maar er zijn toch nog wandelaars op komen dagen, waaronder ook nog een paar bekenden.
We gaan vrolijk op pad. Jan de Wind zal ons vanaf het begin begeleiden en Vrouw Holle schud 10km lang haar dekens uit.
Na 5 km splitst de route zich al en na 600 meter hebben we een wagenrust. Nou ja, wagenrust? Het is lekker beschut in een garage, helaas voor de vrijwilligers zonder verwarming. Maar wel met een prachtig binnentoilet.
We laten ons de bouillon goed smaken en daarna mogen we weer op pad.
Na een stukje weg gaan we een prachtig heidegebied op. Wegens afspraken elders, slaan we het extra lusje over.
Dan nog een klein stukje langs de weg en het besneeuwde Ureterp komt weer in het vizier.
Het laatste stukje van de route door een parkje is wel hetzelfde als gisteren.
Ook hetzelfde is, dat er ook vandaag genoeg ruimte is in de zaal. Helaas kunnen we nu geen eindpauze houden en spoeden we ons tevreden en voldaan huiswaarts.
Het was weer een prima wandelweekend. Vrijwilligers bedankt.