Giethoorn 9.3.2013 - Reisverslag uit Giethoorn, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Giethoorn 9.3.2013 - Reisverslag uit Giethoorn, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Giethoorn 9.3.2013

Blijf op de hoogte en volg Liana

09 Maart 2013 | Nederland, Giethoorn

Tigo Winterkwartet.

3x Scheepsrecht wordt gezegd en het is ook nog zo. Ik ga vandaag voor de 3de keer dit jaar alleen op pad. Laten we hopen dat het hier bij blijft.
De weersvoorspellingen zijn slecht. Regen, ijzel en sneeuw, die middelste vrees ik toch wel een beetje. Maar zoals gebruikelijk op zaterdag, valt het allemaal wel mee.
Mooi op tijd ben ik bij de start, Hennie verkoopt namelijk sokjes voor Kika en ik wil niet het risico lopen dat ze al uitverkocht zijn.
Er is vandaag toch nog een andere trochrinster met echtgenoot komen opdagen en ze lopen vandaag samen.
Ik zie een bekende wandelaarster en moederwandelaarster lopen, dan wordt er natuurlijk bijgekletst. Een Hoogeveense wandelaarster sluit zich bij ons aan en bijna de hele tocht blijven we in elkaars buurt.
We lopen door Wanneperveen en gaan terug naar Giethoorn. Prachtig die grachtenpandjes en de bruggetjes, hoewel ik ze niet benijd als ze de boodschappen naar huis moeten slepen.
Na 9 km hebben we een mooie rustlocatie langs de gracht en kunnen zo aanschuiven
Hier kunnen we de broekspijpen een beetje laten opdrogen. Na de pauze neemt de miezerregen ook een pauze.
Ik tref nog een walker4walker en we kletsen een beetje bij.
De Hoogeveense raakt iets achterop en loopt een stukje route van de 15km, gelukkig krijgt ze dat snel in de gaten en is er nog voldoende soep in de Otterkooi.
De 2de pauze zit erop en de pauze van de miezerregen ook. Jan de Wind komt ook weer om de hoek kijken en werkt ons soms een beetje tegen.
De cape kan dus weer aan en klappert er rustig op los voor het vervolg van een prachtige route.
Zoals gebruikelijk worden we ingehaald door de snelle Jelle’s van de 40km, maar omdat de brug openstaat en zij gedwongen stil staan kunnen we een paar woorden wisselen.
De finishlocatie is aan de overkant van het kanaal, maar bij gebrek aan een brug mogen we nog 3 km genieten van deze wandeling.
Ik ben blij dat ik al weer niet naar de “weermannen” heb geluisterd.
Het was weer een prachtige wandeling door een mooi stukje Overijssel en zo dachten er nog 229 andere wandelaars erover.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Giethoorn

Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 394185

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: