Scharnegoutum 16.3.2013 - Reisverslag uit Scharnegoutum, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Scharnegoutum 16.3.2013 - Reisverslag uit Scharnegoutum, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Scharnegoutum 16.3.2013

Blijf op de hoogte en volg Liana

16 Maart 2013 | Nederland, Scharnegoutum

Flal Lege Geanen-wandeltocht

Vanmorgen een walkers-koffie-afspraak om 8.30 in Scharnegoutum.
Iets te laat arriveren we, maar de 40km-lopers staan al in de startblokken, want ze mogen eerder vertrekken.
De 25km-lopers krijgen zo wat ruimte en kunnen rustig van een bakje genieten.
Ook wij mogen eerder weg. Het is toch de laatste tocht van het Flal-winterseizoen, dus de touwtjes kunnen wat gevierd worden.
We gaan eerst een slag om het dorp. Het begint al echt Flal-achtig; blubber/glibber/blubber.
Gelukkig van korte duur en dan lopen we tussen de Fryske greiden naar het dorpje Gauw.
Het is druk in het dorpshuis, maar ze weten hier van wanten.
Ook het rode kruis, dat hier even in actie komt. Gelukkig kunnen we nu wel door.
De route is bekend van de Sylvesterloop. Een mooi stukje natuur.
Vlak voor de wagenrust kan Desiree het bankje niet weerstaan en na een kilometer zitten we al weer bij de wagenrust.
Dat het bankje niet helemaal schoon was, blijkt uit de sporen die op de broek van een wandelaarster zit. Het wordt door drie fotografen vereeuwigd en kilometers later door een andere wandelaar “verraden”.
Dankzij een paar onwillige onderdanen snijden we een klein stukje af en kruisen illegaal de N354. Volgens de routebeschrijving is het 26km, ach dan kan er wel een stukje af.
Na nog een bankje en een kerkbezoek zijn we weer in Elim.
De laatste tocht is het traditiegetrouw een uitdelen van bekers, speldjes en Workumer bordjes.
Ik krijg, tot mijn verrassing, een 1000km Flalspeldje.
Het winterwandelseizoen van de Flal zit er helaas al weer op.
Bestuur en vrijwilligers bedankt en tot 8 juni voor de Jubileumtocht.