Ruinen 7.12.2013 - Reisverslag uit Ruinen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Ruinen 7.12.2013 - Reisverslag uit Ruinen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Ruinen 7.12.2013

Blijf op de hoogte en volg Liana

07 December 2013 | Nederland, Ruinen

31ste Winterkwartet
Plannen zijn er om te maken, maar ook om te wijzigen. En zo komt het dat er vandaag toch een stukje gewandeld kan worden.
We zijn op tijd aanwezig, misschien kunnen we wat eerder weg.
Elly zal eerst met ons meelopen, maar als Makkum en GroepGroningen zich melden, gaat ze toch voor de 25km. De halve Veendamse wandelfamilie gaat met ons op pad voor 15km.
We krijgen een prachtige, afwisselende route om onder onze voeten weg te wandelen.
We moeten uitwijken voor een trekker, daardoor mogen we over een prachtig modderpad lopen. Maar het mooiste zijn 4 reeën die door het veld rennen.
Het Theehuis Anserdennen is altijd een prima rustplaats en ook vandaag mogen we daar verblijven. Het is te vroeg voor snert, maar de enorme stukken appeltaart zijn ook heerlijk.
Hier laten we de halve Veendamse wandelfamilie achter, zij kunnen rustig aan doen, want zij moeten toch met de andere helft weer naar huis.
We krijgen een pracht stuk over de heide en dan staat de oliebollenman al op ons te wachten.
Zo krijgen we onze calorieën wel binnen hihi.
Deze keer niet onder de poedersuiker bestoven, gaan we voor de laatste kilometers. De toren van Ruinen verwelkomt ons al in de verte, maar we gaan nog langs de molen. De molen is open en een open deur loop je niet voorbij. We gaan naar binnen en met wat extra kilo’s in de tas lopen we naar de finish.
Nazitten is er niet bij, een blik werpen op de houtbewerkers met de mooie beelden lukt nog wel.
Dankzij Tigo hebben we weer een leuke zaterdag(ochtend).