Appelscha 2.2.2014 - Reisverslag uit Surhuizum, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Appelscha 2.2.2014 - Reisverslag uit Surhuizum, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Appelscha 2.2.2014

Blijf op de hoogte en volg Liana

02 Februari 2014 | Nederland, Surhuizum

Invictus Winterwandeltocht.

Dit is de enige georganiseerde Wandeltocht die we jaarlijks met ons zondagmorgengroepje doen.
Manlief is helaas ziek en dat terwijl het prachtig weer is.
We krijgen geen routebeschrijving mee, we moeten de linten volgen. Dat geeft direct al problemen. Het eerste lint hangt aan de verkeerde kant. De route van de site, die iemand bij zich heeft, biedt geen soelaas Dan ontdekt iemand het finishplakkaat. Het lint wordt goed gehangen en we kunnen op pad.
Helaas splitst de route zich al vrij snel op en zo ook ons groepje. Wij gaan door op de 10km.
De omgeving is wel bekend, maar ze zijn hier druk aan het werk. Er komt meer natuur bij. De bankjes zijn al geplaatst, de paden min of meer aangelegd en het wildrooster ligt nog naast de sloot.
We komen langs het Canadameer, waar een nieuw bankje dient als rustpunt. Het is koffietijd.
Hier treffen we een paar bekenden die honden en kinderen uitlaten.
Even later is er de echte rustpost. Op strobalen genieten we van chocolademelk en koek.
We lopen nog een stuk door de Kale Duinen en via het fietspad zijn komen we bij het eindpunt.
Vandaag is het terrasweer en daar maken we dankbaar gebruik van. Heerlijk in het zonnetje bekijken en begroeten we de binnenkomende en vertrekkende (www.bestgenog.nl) wandelaars