Lichtmis 13.9.2014 - Reisverslag uit Rouveen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Lichtmis 13.9.2014 - Reisverslag uit Rouveen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Lichtmis 13.9.2014

Blijf op de hoogte en volg Liana

13 September 2014 | Nederland, Rouveen

Diekloop
Een jubileumtocht van de 10-jarige SWOS.

Er mogen maar 1000 wandelaars mee doen, hierdoor zijn er een hoop teleurgestelden.
Wij hadden ons begin van het jaar al opgegeven en we werden dus niet teleurgesteld. Hoewel er vanmorgen een Groninger was, die alsnog mocht meedoen. Er zijn altijd wel wat niet-verschijners.
Op het parkeerterrein tref ik Ton. We hadden al afgesproken om bij te kletsen, nou dat is wel gelukt. Wij gaan nog aan de koffie en Elly en Jeannet gaan al op pad. De "Laat-mij-maar-lopen" groep mocht om 8 uur al op pad, mazzelaars. Tja, inschrijven op volgorde van email adres, betekent voor mij "laat" starten.
We krijgen een programmaboekje van 24 pagina’s en een hele stapel bonnen.
Consumpties, ijs, broodje croquet, soep, kaas, snaai, knieperties, teveel om op te noemen. We gaan dwars door huizen, musea en molen. Er is een kalverkeuring, oldtimers en het mooiste; een heleboel fans in klederdracht langs de kant.
Een verdere opsomming ga ik niet maken, de foto's zeggen genoeg. Al moet ik wel een selectie maken van de ruim 300 stuks, pff. Bovendien zijn er nog genoeg andere fotografen, dus veel kijkplezier.
Veel foto's en veel te doen onderweg betekent weinig kilometers. We hebben dan al snel in de gaten dat de 33km route van vandaag aan ons voorbij gaat.
De mensen van de organisatie en de inwoners van de 3 dorpen waar we door komen, hebben zoveel gedaan om het ons naar de zin te maken dan kan je het niet maken om snel doorlopen.
De bussen terug zijn ook bijzonder. Er is namelijk maar 1 bus en dat is een Amerikaanse schoolbus. Voor de rest zijn het allemaal verschillende tractoren met verschillende aanhangwagens. Het duurt dan ook zeker wel een half uur voor dat we weer terug zijn bij de Koperen Hoogte. Op het terras is het heerlijk toeven en als toetje gaan we nog naar de 13de verdieping om te genieten van het uitzicht.
SWOS bedankt voor de leuke tocht. We hebben genoten.