Drachten 10.9.2014 - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Drachten 10.9.2014 - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Drachten 10.9.2014

Blijf op de hoogte en volg Liana

10 September 2014 | Nederland, Drachten

WSV-WIK Wandelmarathon
2de etappe Rondje Naturij

Vandaag hebben we een extra gast mee. Een zwartloper op 4 poten.
We zijn er al op tijd, het spandoek en de inschrijfformulieren moeten nog uitgedeeld worden.
Hoezo wandelverslaafd?
Om 13.00 uur mogen we op pad. De gang zit er direct goed in.
Meteen al langs een leuk schelpenpad om dan via het fietspad in Boornbergum te geraken.
Hier zijn we vorig jaar ook een keer gestart. Dat is nou zo leuk aan deze marathon, de wisselende startlocaties.
Na het dorp lopen we via bos en fietspad naar de “wagenrust”. De Wikkers staan al klaar met gratis fris en snoep. Na een korte pauze staan we op, om ook anderen een zitplaats te gunnen.
Nu lopen we een stukje door een bos. Menigeen schiet hier voor een ogenblik van de route af.
Over een schelpenpaadje lopen we langs de haven. Een stukje woonwijk en dan over de dijk langs de Oude Drait.
Het einde komt al in zicht, maar we mogen nog een kleine slinger maken om op Oude Slingeweg nummer 4 bij De Naturij uit te komen.
We zien het wandelboekje van wandelmaatje liggen, ze heeft het dus toch nog gehaald. Wij genieten lang genoeg van de gastvrijheid van De Naturij om haar nog te begroeten.
We zijn benieuwd wat de WIK volgende week weer voor leuke route, voor ons in petto heeft.
Thuis gekomen is de zwartloper nog lang niet uitgespeeld en dat na zijn eerste tocht van 10km. Die mag volgende week weer mee.