Beetsterzwaag 24.9.2014 - Reisverslag uit Kollumerland, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Beetsterzwaag 24.9.2014 - Reisverslag uit Kollumerland, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Beetsterzwaag 24.9.2014

Blijf op de hoogte en volg Liana

24 September 2014 | Nederland, Kollumerland

WSV-WIK wandelmarathon
Vandaag de laatste etappe van de marathon en zoals gebruikelijk zijn de laatste loodjes het "zwaarst".
De hele ochtend staan de hemelsluizen al open, maar als we van start gaan is het droog. Helaas niet lang. Na een kleine 3 kwartier moeten we de bescherming van de bomen missen en dan komt alle zegen weer van boven. Jammer, want met regen kruipt iedereen onder de paraplu of in de regencape. De gezelligheid is dan een beetje weg, er wordt niet meer stil gestaan om wat te bekijken en dus worden er minder foto's gemaakt. Maar ach, we mogen niet klagen de vorige woensdagmiddagen was het prachtig weer.
Bij de wagenrust in een schuur worden we weer verwend met een natje en een droogje. Er is een jarige vandaag en die heeft gevraagd of er een taart meegenomen kan worden naar de rust. Helaas vergeten te zeggen dat het bestek en zo ook mee moest, maar met 2 kleine zakmessen en wat servetten kunnen er heel wat mensen mee snoepen van de lekkere taart.
Tja, en dan moeten we er toch weer aan geloven, de nattigheid in. Tot nog toe waren het meest verharde padden. Nadat we over een fietspad zijn gegaan, waar de plassen redelijk goed te ontwijken zijn, worden we het bos ingestuurd.
Het heeft wel wat die blubberpaden. Het is natuurlijk lekker zacht lopen voor de onderdanen, maar de schoenen krijgen tijdelijk een andere kleur. En thuis onder de douche? Dat kan snel vandaag, want we zijn al ingeweekt en de kleding heeft de voorwas ook al gehad.
Ineens zijn we bij de finish en dan moeten de natte “beschermers” van het lichaam af, nogal een gedoe.
Bij het afmelden worden we beloond met een prachtige medaille. Tenminste als je de hele marathon gelopen hebt. Door het slechte weer waren er wat minder deelnemers, die hebben een mooie tocht gemist, maar de "echte" diehards geven niets om wat water.
Jammer dat het weer voorbij is, maar blij dat WSV-WIK ons 4 woensdagen van de straat heeft gehouden.
Bedankt daarvoor.